کد خبر : 19690
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : ورزش

شوک بزرگ برای ورزش همدان

دوپینگ؛ کاخ آرزوهای دونده همدانی را ویران کرد رئیس هیأت نابینایان: اعتراض کرده ایم

هگمتانه، گروه ورزش: اعلام خبر محرومیت چهارساله حمید اسلامی دونده مطرح و باتجربه نابینایان همدان از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ، شوک بزرگی را بر ورزش استان همدان تحمیل کرد.

حمید اسلامی دونده نابینای همدانی و تنها شانس نشان این استان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به دلیل دوپینگ از حضور در میادین ورزشی محروم شد تا کاخ آرزوهای این دونده برای رسیدن به طلای مهمترین رویداد جهانی ویران شود.

اسلامی در حالی با محرومیت چهارساله مواجه شد که هرگز تصور این را نداشت که تست او مثبت اعلام شود.

براساس رأی کمیته بین المللی پارالمپیک، حمید اسلامی به مدت 4 سال از تاریخ 14 اکتبر 2019 یعنی 22 مهرماه سال قبل تا 14 اکتبر 2023 یعنی 22 مهرماه 1400 حق حضور در رویدادهای ورزشی را نخواهد داشت.

این دونده نابینا در شرایطی نسبت به صدور حکم محرومیت خود ابراز بی اطلاعی می‌کند که کمیته بین المللی پارالمپیک آن را به طور رسمی منتشر کرده است.

 

بی اطلاعی از محرومیت

دونده نابینای همدانی از محرومیت اعلام شده اظهار بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید: از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم.

حمید اسلامی افزود: هرگز این حکم را نمی‌پذیرم چرا که دلیل حضور نداشتن در میادین ورزشی به دلیل مصدومیت است.

وی بیان کرد: سال‌ها در میادین مختلف بین المللی برای کشورم افتخارآفرین بوده ام و دچار این چنین وضعیتی نشده ام.

اسلامی با اشاره به اینکه اعتراض خود را به طور رسمی اعلام کرده و منتظر نتیجه است، گفت: برای حضور قدرتمند در پارالمپیک توکیو آماده می‌شوم و امیدوارم مسوولان پیگیری لازم را داشته باشند.

 

اعتراض به حکم

رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان همدان گفت: جای سوال دارد که چطور این حکم در زمانی که ما اعتراض کرده ایم، رسانه‌ای شده است.

سمیه سهیلی افزود: به حکم صادر شده اعتراض کرده ایم و هنوز پاسخی دریافت نشده اما جالب این است که محرومیت اسلامی رسانه‌ای می‌شود و این اقدام به دور از اخلاق است.

وی اضافه کرد: شاید توطئه‌ای در کار باشد تا این دونده نابینا که با کوله باری از افتخار و نشان آوری جزو شانس‌های اصلی کسب نشان در پارالمپیک توکیو است، محروم شود.

سهیلی بیان کرد: اسلامی 15 سال در میادین مهم بین المللی به نشان‌های رنگارنگ دست یافته و همواره تست دوپینگ داده و نسبت به این وضعیت بسیار باتجربه است.

وی اظهار کرد: منتظر پاسخ به اعتراض ارسال شده مبنی بر حکم صادره هستیم و پیگیری مجدانه خواهیم داشت.

 

ماجرای تست دوپینگ

رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان همدان با تشریح ماجرای گرفتن تست دوپینگ از حمید اسلامی دونده نابینای این استان گفت: اسلامی 6 ماه قبل از اینکه تست بدهد، راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا شد و زمان تست در هیچ مسابقه‌ای حضور نداشت.

سهیلی بیان کرد: این دونده برای آماده سازی هرچه بهتر به ارتفاع کوهرنگ چهارمحال و بختیاری رفت و در آنجا اگر هم دارویی استفاده کرده، به دور از جریان مسابقات بوده و ماندگاری نداشته است.

وی افزود: زمانی که از اسلامی تست گرفته شده که در جریان مسابقه نبوده و تمرین او انفرادی بوده است.

سهیلی خاطرنشان کرد: گویا شرایط تمرینی اسلامی با استفاده از مکمل باعث تغییر در سیستم بدنی شده اما در شرایطی بوده که او به صورت شخصی تمرین داشته است.

وی گفت: اگر قرار بر این بود که او در تست دوپینگ شرکت کند، هرگز چیزی استفاده نمی‌کرد تا حداقل مثبت نشود و یا اینکه با دلیل و بهانه در تست شرکت نمی‌کرد.

 

غافلگیر شدیم

رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان همدان گفت: اعلام محرومیت اسلامی شوک بزرگی است و غافلگیر شدیم.

سهیلی افزود: اقدام رسانه‌ای در اعلام محرومیت این دونده نیز غیراخلاقی بود و حداقل فرصت می‌دادند تا جواب اعتراض ما نیز داده شود.

وی بیان کرد: به هیچ فردی اتهام نمی‌زنیم اما چه بسا دست‌های پشت پرده در این محرومیت و مثبت شدن تست دوپینگ اسلامی دخالت داشته باشند.

سهیلی اظهار کرد: اسلامی شانس اصلی کسب نشان در توکیو است و نباید این چنین قربانی دوپینگ و محرومیتی شود که در جریان هیچ مسابقه‌ای نبوده و غافلگیر کننده است.

حمید اسلامی دارنده چندین نشان پارالمپیک، بازی‌های آسیایی و جهانی است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19690