کد خبر : 19662
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : شهرستان

ترویج توصیه‌های وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی ضرورت امروز

هگمتانه، گروه شهرستان: فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی تابع محض ولایت بود گفت: شهیدسلیمانی خطاب به آحاد مختلف جامعه و مسوولان در وصیت‌نامه الهی ـ سیاسی خود توصیه‌هایی دارند که ترویج آن امروز یک ضرورت است.

به گزارش هگمتانه، ظهر دیروز طی مراسمی به منظور بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت تعدادی از بسیجیان پایگاه امام حسن مجتبی(ع) لوح وصیت سردار به مخاطب خودش به تنی چند از مسوولان به نیابت از جمعی از مخاطبان وصیت‌نامه الهی سیاسی ایشان اهدا شد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه، سردار شهید سلیمانی را بهترین الگو برای نسل امروز در ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت دانست و اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در تشییع پیکر سردار اردات خود را به گونه‌ای به شهید سلیمانی ابراز کردند که دنیا از این حضور و شعور متحیر شدند.

مرتضی سیاهوشی با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین مکتب سردار سلیمانی، اقدام بسیجیان پایگاه امام حسن مجتبی(ع) را قابل تقدیر دانست و تأکید کرد: شهیدسلیمانی خطاب به آحاد مختلف جامعه و مسوولان در وصیت‌نامه الهی ـ سیاسی خود توصیه‌هایی دارند که ترویج آن امروز یک ضرورت است تا دشمن نتواند آن را تحریف کند.

فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان نیز با اشاره به برخی از اهداف و شاخصه‌های شخصیتی سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: تأثیر شخصیتی شهید سلیمانی در ابعاد مختلف با شهادت ایشان امروز مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است.

احسان هدایت‌زاده با اشاره به اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرباز ولایت یک دیپلمات بسیار برجسته در عرصه بین‌الملل بود افزود: شهید سلیمانی ذوب در ولایت بود و تبعیت محض از ولایت را اصل و اساس سعادت می‌دانست و توجه و عمل به این اصل را در وصیت‌نامه خود به همه توصیه می‌کنند.

وی در ادامه ضمن اینکه سردار سلیمانی را فرمانده‌ای فرامرزی دانست که اتحاد بین‌ نیروهای نظامی منطقه اعم از فاطمیون، حیدریون، حشدالشعبی و... را شکل داد و تروریست را به زانو درآورد، گفت: حاج قاسم سلیمانی در عین حال پدری دلسوز برای فرزندان شهدا بود.

فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان با اشاره به اینکه بخش‌هایی از وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی سردار سلیمانی به مخاطب خاص در بین اقشار مختلف اعم از سیاسیون، خانواده شهدا، علما، نیروهای مسلح... اختصاص دارد افزود: شهید ارتباط تنگاتنگی با سیاسیون، مراجع، رهبری و... داشتند.

وی با اشاره به تهیه پنج لوح مزین به تکه‌های خاص از وصیت‌نامه سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی به «مخاطب خودش» به همت جمعی از بسیجیان پایگاه امام حسن مجتبی(ع) افزود: این لوح‌ها به نمایندگی از قشر روحانیت به امام جمعه، به نمایندگی از نیروهای مسلح به فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، به فرماندار به عنوان نماینده سیاسیون، به نماینده ولایت فقیه در سپاه ناحیه و در نهایت لوح آخر به نمایندگی از خانواده معظم شهدا به یک خانواده شهید اهدا می‌شود.

هدایت‌زاده با اشاره به تهیه و توزیع برگ نوشته از وصیت‌نامه سردار در قالب بسته‌های فرهنگی و بهداشتی به مخاطبان وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی در نهادهای انتظامی، فرمانداری و حوزه علمیه توسط بسیجیان گفت: تلاش ما بسیجیان بر ترویج مکتب سردار شهید سلیمانی در بین اقشار مختلف است امیدواریم که بتوانیم این وظیفه خطیر را به نحو شایسته اجرایی کنیم.

امام جمعه تویسرکان نیز با تشکر از زحمات بسیجیان، شهید سلیمانی را یک مکتب خواند و اظهار کرد: در خصوص مکتب سردار هر چه بتوانیم تلاش کنیم تلاشی متعالی و مبارک است چراکه همه ابعاد وجودی شهید سلیمانی برکت بود.

حجت الاسلام مرتضی موحدی با تأکید بر اینکه تلاش برای تبیین و نهادینه شدن مکتب سردار شهیدسلیمانی سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد گفت: وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی را باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین کرد.

سید رسول حسینی، فرماندار تویسرکان نیز در پایان این برنامه با بیان اینکه فرهنگ و سیره این شهید بزرگوار برای نسل فعلی و آینده معرفی شود افزود: تلاش ایشان بر کاهش آسیب‌ها اجتماعی قابل توجه است، این نگاه و رفتار الگوی ارزشی در این زمینه برای همه مسوولان چون بنده است.

در پایان لوح مزین به بخشی از وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی به امام جمعه و فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تویسرکان توسط فرمانده پایگاه امام حسن مجتبی(ع) اهدا شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19662