کد خبر : 19661
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : شهرستان

برگزاری 153 دوره آموزش‌های مهارتی در اسدآباد

هگمتانه، گروه شهرستان: از ابتدای سال جاری تا کنون 153 دوره آموزش‌های مهارتی در مراکز برادران و خواهران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسد آباد برگزار شده است.

به گزارش هگمتانه، محمود خزایی رئیس مرکز برادران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسدآباد با اعلام این خبر افزود: 747 نفر در مرکز برادران این شهرستان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

خزایی با اشاره به اینکه آموزش در کارگاه‌های ثابت و سیار شهری 185 نفر بود، بیان داشت: آموزش‌های مهارتی به 183 نفر از ساکنین مناطق روستایی ارائه شد.

وی از آموزش مهارت به 62 نفر از شاغلین بنگاه‌های اقتصادی سخن گفت و اظهار کرد: تعداد 68 نفر از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی موفق به دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شدند.

رئیس مرکز برادران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسدآباد دانش‌آموزان مهارت دیده را 104 نفر عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز 57 نفر از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

این مقام مسوول ارائه آموزش‌های مهارتی به نیروهای مسلح را 41 نفر مطرح ساخت و ادامه داد: 22 نفر از عشایر نیز از ابتدای سال جاری تا کنون آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

خزایی با اشاره به اینکه آموزش به مشمولان بیمه بیکاری 8 نفر بوده است، بیان داشت: 17 نفر از توان یابان این شهر نیز از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

در ادامه فرحناز سهرابی، رئیس مرکز خواهران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه 582 نفر در سال جاری آموزش‌های مهارتی دیده اند گفت: به 437 نفر در مراکز ثابت شهری آموزش‌های مهارتی ارائه شد.

سهرابی ارائه آموزش‌های مهارتی در روستا را 41 نفر عنوان کرد و افزود: 83 نفر آموزش کار در محیط واقعی کار را فراگرفتند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، رئیس مرکز خواهران آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسدآباد گفت: در کارگاه سیار شهری نیز به 21 نفر آموزش‌های مهارتی ارائه شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19661