کد خبر : 19660
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : شهرستان

پرداخت 3.4 میلیارد تومان وام جبران خسارت‌های کرونا در رزن

هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار رزن گفت: 3 میلیارد و 450 میلیون تومان تسهیلات حمایتی به 98 بنگاه اقتصادی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا دراین شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش هگمتانه، «سیدرضا سلامتی» در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان، افزود: این تسهیلات با هدف جبران خسارت‌های وارده به واحدهای صنفی با توجه به تعطیلی و رکود کسب و کارها ناشی از همه گیری ویروس کرونا پرداخت شده که این روند حمایتی همچنان ادامه داد.

وی اظهار کرد: درهمین ارتباط روند نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا نیز در شهرستان رزن با قوت ادامه دارد و با واحدهای متخلف و بی توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار رزن با اشاره به انجام هفت هزار و 135 مورد گشت و بازرسی مشترک دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی شهرستان بر فعالیت اصناف، گفت: برهمین اساس 56 واحد صنفی(توزیعی و خدماتی) در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شده است.

وی تصریح کرد: اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی با همراهی و همکاری مؤثر مردم، اصناف و نظارت مستمر دستگاه‌های مسوول موجب شد که با بهبود شرایط و کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا، شهرستان در وضعیت زرد قرار بگیرد.

سلامتی، برخورد جدی با قاچاق دام و نظارت بر توریع سهمیه‌های تنظیم بازار را از دیگر اقدامات مؤثر انجام شده در شهرستان رزن عنوان کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و عمومی و مراکز توزیع و مصرف کالاهای اساسی دراین شهرستان ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت شده اند.

به نقل از ایرنا، در پی شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت برخی از کسب و کارها، دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران و فعالان اقتصادی با انتخاب 14 رسته شغلی، ثبت نام پرداخت تسهیلات حمایتی را آغاز کرد و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شدند، نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است و دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه، به مدت 2 سال و تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات 16 تا 48 میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19660