کد خبر : 19656
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : خبر همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان:

تحقق 75 درصدی اعتبارات همدان در سال 99

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: 75 درصد از اعتبارات استان همدان در سال 99 محقق شده است.

به گزارش هگمتانه، سید اسکندر صیدایی اظهار کرد: بودجه شامل ردیف‌های مختلفی است و بخشی از ردیف‌ها در اختیار مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه کل اعتباری که استان همدان در سال 99 در اختیار داشته است حدود 124 میلیارد تومان بوده، ادامه داد: از آن میزان حدود 75 درصد محقق شده است.

صیدایی با اشاره به اینکه 27 درصد از مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده در کل کشور طبق قانون صرف توسعه ورزش همگانی و دانش‌آموزی می‌شود، افزود: حدود 32 میلیارد و 200 میلیون تومان کل اعتباری بوده است که در اختیار استان همدان قرار گرفته یعنی حدود 31 درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه 3 درصد از اعتبارات فروش نفت و گاز خام باید صرف توسعه مناطق محروم شود که از این رقم دو سوم در کل کشور تقسیم می‌شود، افزود: حدود یک سوم آن به استان‌های نفت خیز تخصیص داده می‌شود و از این اعتبار 30 میلیارد تومان سهم استان همدان بوده که رقم تخصیص آن به دلیل آنکه نفت فروش نرفته است حدود بیش از 6 درصد محقق شده که رقم خیلی کمی است.

وی با اشاره به اعتبارات ردیف بودجه استفاده متوازن از امکانات کشور و تحقق 28 درصد از آن، اضافه کرد: سایر ردیف‌های بودجه نیز حدود 473 میلیارد تومان یعنی 56 درصد آن تحقق پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اعتبارات هزینه‌ای استان را حدود 355 میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این رقم 75 درصد آن تحقق پیدا کرده است.

به نقل از مهر، صیدایی در مورد طرح‌های ملی استان همدان اظهار کرد: در سال 99 مجموعاً 817 میلیارد اعتبار تخصیص یافته که به طور میانگین 50 درصد آن تحقق پیدا کرده است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19656