کد خبر : 19651
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : خبر همدان

امام جمعه همدان:

مطالبات به‌حق فرهنگیان قانونی پیگیری شود

هگمتانه، گروه خبر همدان: امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه حضور جریان مؤمن و انقلابی در آموزش و پرورش دغدغه 2030 را رفع می‌کند، اظهار کرد: با همت موجود باید مطالبات به حق فرهنگیان به شکل قانونی پیگیری شود.

به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر دیروز در دیدار با اعضای جامعه اسلامی فرهنگیان استان همدان، با تأکید بر لزوم رسیدگی و پیگیری مطالبات فرهنگیان، اظهار کرد: با همت موجود باید مطالبات به حق فرهنگیان به شکل قانونی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در فرایند پیگیری مطالبات نباید از فضای قانونی خارج شویم، گفت: قطعا با پیگیری مطالبات به شکل قانونی و روشمند، می‌توان به نتیجه مورد نظر و دریافت مطالبات به حق این قشر دست پیدا کرد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه فضای آموزش و پرورش نباید به سمت سیاسی بودن حرکت کند، مطرح کرد: اگر صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، زمینه‌ساز ایجاد آسیب‌های بزرگی خواهد بود.

وی ورود بعضی از فرهنگیان در نگرش‌های سیاسی را آسیب‌زا دانست و عنوان کرد: مسیر مستقیمی که در این مجموعه وجود دارد، مسیر امام(ره) و رهبر انقلاب و فارغ از مباحث سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در دوران گذشته، تربیت افراد در دانشگاه‌ها شکل می‌گرفت، اما امروز هسته‌های اصلی تربیت نسل آینده این کشور در مجموعه آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: اینکه ما منتظر بمانیم تا تربیت، تعلیم و تزکیه را در دانشگاه انجام دهیم، نتیجه‌اش از دست رفتن نسل خواهد بود.

آیت‌ا... شعبانی آموزش و پرورش را حساس‌ترین بخش تربیتی کشور عنوان و اظهار کرد: پیراسته شدن آموزش و پرورش از افرادی که تفکرات ضد دینی دارند، حتی اگر اندک هم باشند، بسیار ضروری است چراکه وجود این تفکرات به لحاظ تأثیر و ارتباط مستقیمی که با دانش‌آموز دارند، آسیب‌زا است.

وی با تأکید بر اینکه از زمان حضور در همدان، آموزش و پرورش دغدغه اصلی بنده بوده و هست، مطرح کرد: کمتر نهاد و دستگاهی در این مدت بوده که همانند آموزش و پرورش با آن در ارتباط بوده‌ایم و در این راستا نیز از طریق کمیته مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه اقداماتی را در عرصه‌های تربیتی، فرهنگی همچون نماز جماعت، مشاوره‌های مذهبی و مدارس امین نوع یک و دو انجام داده‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید همه کمک کنند تا جریان انقلابی، مؤمن و متدین ما در آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه تقویت شود، عنوان کرد: حضور جریان مؤمن و انقلابی در آموزش و پرورش که نگاهش از نظر سیاسی، انقلابی باشد، نه جناحی باعث می‌شود که دیگر ما دغدغه 2030 در مدارس نداشته باشیم.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19651