کد خبر : 19635
تاریخ : 1399/10/24
گروه خبری : ورزش

بسکتبال پرافتخار اسدآباد به دنبال حامی مالی

هگمتانه، گروه ورزش: سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نبود حامی مالی از مهمترین مشکلات تیم بسکتبال اسدآباد است، گفت: تیم بسکتبال اسدآباد به عنوان تنها نماینده استان همدان در لیگ دسته یک کشور حضور دارد و این امر افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

علی جمور اظهار کرد: استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در ورزش شهرستان وجود دارد و برای شکوفایی هیأت‌های ورزشی، تیم‌داری و باشگاه‌داری ملزم به جذب حامی مالی هستند این درحالیست که حمایت مالی از تیم‌های ورزشی شهرستان ضعیف است و امیدواریم شرایطی پیش آید که بخش خصوصی تیم‌های ورزشی به ویژه تیم بسکتبال را حمایت کرده و تیم‌داری کنند.

وی با اشاره به اینکه ورزش یکی از شاخص‌های رشد و بالندگی هر جامعه است و تیم‌های ورزشی به حمایت مادی و معنوی نیاز دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم بسکتبال اسدآباد به عنوان تنها نماینده استان در لیگ دسته یک بوده، نیاز به حمایت مسؤولان برای درخشان ماندن دارد.

جمور در ادامه خاطرنشان کرد: تیم بسکتبال شهرستان اسدآباد به نمایندگی استان همدان در دور اول مسابقات لیگ دسته اول کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشت و این نشان داد شهرستان اسدآباد از نظر بازیکن و استعداد در شرایط خوبی قرار دارد و مشکل بزرگ نبود حامی مالی است تا بتوانیم این تیم را از نظر مالی حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه ورزشی شهرستان اسدآباد فراتر از اداره ورزش شهرستان اسدآباد است و این اداره با توجه به کمبود منابع محدود، ناچیز و قطره چکانی نمی‌تواند این تیم را به تنهایی حمایت کند و این موضوع با ورود و هم افزایی خیرین و حامیان مالی ورزشی در سراسر استان حل و فصل خواهد شد.

 

وجود موتورخانه‌های سنتی در اماکن ورزشی، دغدغه هدررفت انرژی

سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد در بخش دیگری مطرح کرد: تمامی اماکن و سالن‌های ورزشی شهرستان برای گرمایش محیط خود به موتورخانه سنتی مجهز هستند که این موتورخانه‌ها موجب هدررفت انرژی بوده و این امر به دغدغه‌ای برای این اداره تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه‌های گرمایش تابشی برای گرمایش سالن‌های ورزشی به جای موتورخانه‌ها یکی از بهترین راهکارها در مدیریت مصرف سوخت به شمار می‌رود که در این راستا تجهیز سالن‌های ورزشی به این سامانه ضمن توجیه اقتصادی، از هدررفت انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

جمور با بیان اینکه هزینه تجهیزات موتورخانه افزون بر 500 میلیون و تجهیزات سامانه‌های گرمایش تابشی افزون بر 50 میلیون تومان است، تصریح کرد: یکی از راهکارها برای تجهیز اماکن و سالن‌های ورزشی موجود شهرستان به سامانه گرمایشی تابشی فروش تجهیزات موتورخانه سنتی اماکن ورزشی و هزینه درآمد حاصل از آن برای تغییر سامانه گرمایشی به سامانه تابشی است البته فروش موتورخانه تابع مقررات خاص بوده که در صورت موافقت، تحول عظیمی در مدیریت سوخت در شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان با اشاره به مشترکین اماکن ورزشی و مجموعه‌های ورزشی شهرستان خاطرنشان کرد: برخی از اماکن ورزشی شهرستان با یک اشتراک نسبت به گرمایش اماکن خود اقدام می‌کنند که میزان مصرف این اماکن به تفکیک مشخص نیست که با نصب کنتورهای داخلی و یا فرعی و استفاده اماکن از این نوع کنتورها توسط شرکت گاز میزان مصرف هر مشترک مشخص شده و با این راهکار انرژی سوخت اماکن ورزشی خود را مدیریت خواهند کرد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19635