کد خبر : 19631
تاریخ : 1399/10/24
گروه خبری : ایران و جهان

ویژه‌خواری 180 هزار میلیارد تومانی دلالان فولاد در سال جاری

هگمتانه، گروه ایران و جهان: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت شمش در داخل 102 دلار گران‌تر از نرخ جهانی در بازار است حال این‌که برای تولید آن انرژی یارانه‌ای داده می‌شود.

به گزارش هگمتانه، رضا تقی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در موافقت با کلیات این طرح اظهار کرد: سال گذشته دولت در بازار فولاد نظارت داشت، اما متأسفانه از اوایل سال جاری به دلیل عدم تمدید مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی نظارت بر بازار فولاد برداشته شد و فاجعه اقتصادی رخ داد.

به نقل از فارس، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدین شکل که در هفت ماهه اول سال رانتی بین 150 تا 180 هزار میلیارد تومان به جیب دلالان و واسطه‌گران رفت فقط در یک نمونه در 17 میلیون تن شمش، 85 هزار میلیارد تومان گران‌ فروشی شده که باید جلوی این وضعیت گرفته شود.

وی ادامه داد: قیمت شمش در داخل 102 دلار گران‌تر از نرخ جهانی در بازار است حال این‌که برای تولید آن انرژی یارانه‌ای داده می‌شود. به هرحال هدف این طرح جلوگیری از این گرانی بیش از اندازه و مقابله با ویژه خواران است و اتاق ایران نیز با عرضه زنجیره فولاد موافقت کرده است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19631