کد خبر : 19210
تاریخ : 1399/10/16
گروه خبری : خبر همدان

معاون امور عمرانی استاندار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک شهرداری:

رویکرد انسان‌محوری شهرداری همدان در اجرای پروژه‌ها

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون امور عمرانی استاندار همدان در بازدید از پروژه‌های منطقه یک شهرداری بر رویکرد انسان‌محوری شهرداری همدان در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد.

به گزارش هگمتانه، روز یکشنبه چهاردهم دی ماه فرهاد فرزانه معاون امور عمرانی استاندار همدان به همراه عباس صوفی شهردار همدان، مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک و وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهردار از روند اجرایی پروژه‌هایی مانند احداث پارک فرامنطقه‌ای ولایت، سایت موزه میدان امام(ره) و ساختمان چندمنظوره کوی شهید مدرس در منطقه یک بازدید کردند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در این بازدید با اشاره به توسعه نگاه انسان محوری و ایجاد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی حرکت شهر همدان را به سمت یک شهر ایده آل برای شهروندان دانست و گفت: شهر همدان دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی از منظر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است و بایستی در اجرای تمامی پروژه‌ها چنین ویژگی‌هایی لحاظ شود که در این صورت شاهد استقبال مردم از این پروژه‌ها خواهیم بود.

فرهاد فرزانه ادامه داد: خوشبختانه طی سالیان اخیر شهرداری همدان با استفاده از کارمندان جوان، متعهد و متخصص خود توانسته است این رویکرد را در شهر همدان توسعه دهد که خروجی آن رضایت همشهریان است.

فرزانه گفت: اقدامات و پروژه‌های بزرگی در شهر همدان در حال اجراست که می‌توان به پروژه‌هایی همچون استانداردسازی و پیاده روسازی‌های گسترده معابر، احداث سایت موزه میدان امام خمینی(ره) که یک نقطه تاریخی در شهر همدان محسوب می‌شود و احداث پارک فرامنطقه‌ای مانند پارک ولایت اشاره کرد که علاوه بر اینکه نشان دهنده نگاه مثبت شهرداری به شهر و بافت تاریخی آن است نشان دهنده توجه شهرداری به فضای سبز و حریم‌های شهری نیز هست.

شهردار همدان نیز در این بازدید با بیان پارک فرا منطقه‌ای ولایت با توجه به مساحت گسترده‌ای که دارد می‌تواند یکی از پارک‌های راهبردی شهر همدان باشد گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه احداث راه‌های دسترسی این پارک صورت پذیرفته است.

عباس صوفی گفت: موزه مرکزی میدان امام خمینی(ره) در بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می‌تواند بیش از پیش به افزایش جذب گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

صوفی گفت: احداث این موزه اهمیت ویژه‌ای برای شهروندان همدانی دارد، از این رو در تابستان سال جاری احداث این سایت موزه به منطقه یک شهرداری واگذار شد تا شاهد تکمیل شدن هرچه سریع‌تر آن باشیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه روند عملیات اجرایی پارک فرامنطقه‌ای ولایت در حال انجام است گفت: هم اکنون عملیات احداث دیوارهای حائل و سنگ‌چینی‌های مربوطه در حال انجام است.

مسعود دهبانی صابر افزود: با احداث این پارک شاهد رشد قابل توجهی در سرانه فضای سبز شهروندان خواهیم بود و قطعا در آینده می‌تواند یکی از مکان‌های تأثیرگذار شهر همدان در جذب گردشگر باشد.

وی همچنین از اتمام عملیات کارگاهی ستون‌های سازه اصلی سایت موزه میدان امام(ره) خبر داد و گفت: عملیات نصب این ستون‌ها طی روزهای اخیر در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با اجرای فوندانسیون اصلی روند اجرای پروژه را تسریع کنیم.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19210