کد خبر : 19128
تاریخ : 1399/10/14
گروه خبری : خبر همدان

تداوم وضعیت زرد در همدان

320 بستری کرونا در استان

هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان با بیان اینکه همدان در وضعیت زرد قرار دارد گفت: مردم شرایط را عادی تلقی نکنند بیماری و خطر ابتلا همچنان وجود دارد.

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی ظهر دیروز در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و همکاری خوب مردم اظهار کرد: استان از وضعیت قرمز خارج شده است، اما ضرورت دارد شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و زدن ماسک به‌طور جدی رعایت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه طبق آمار دانشگاه علوم‌پزشکی همچنان دلیل اکثر مبتلایان به کرونا تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است افزود: همراهی و همکاری سپاه پاسداران و اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و پیشگیری از کرونا نقش بسزایی داشت که ستودنی و قابل تقدیر است.

*تمدید تعطیلی مشاغل گروه‌ 4

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج استان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان نقش برجسته‌ای در مبارزه با کرونا ایفا کردند اظهار کرد: مشاغل گروه‌ 4 در این ‌هفته نیز در استان تعطیل هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مشاغل گروه‌های یک، دو و سه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند افزود: آموزش حضوری مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تعطیل است‌.

وی با بیان اینکه غیر از نمازهای جمعه، تمام اجتماعات و مراسم آیینی و مذهبی تعطیل است اظهار کرد: فعالیت مشاغل گروه چهار ( از جمله بوستان‌ها و مراکز تفریحی، ورزش‌های پر برخورد، ورزش‌های آبی و استخر‌های سرپوشیده) در استان ممنوع است.

 

حیدری مقدم: 320 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان همدان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز گفت: بیماران بستری مشکوک و مثبت کووید 19 در بیمارستان‌های این استان در حال حاضر به 320 نفر رسیده است.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون، 9 هزار و 812 نفر بیمار قطعی مبتلا به کووید 19 در استان همدان شناسایی و در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

وی تصریح کرد: البته در همین مدت 17 هزار و 156 بیمار سرپایی نیز با تشخیص احتمالی ابتلا به کووید 19 برای مراقبت و قرنطینه به منزل ارجاع داده شده اند.

وی اظهار کرد: میزان ابتلای روزانه به کرونا به 10 مورد مثبت در بستری‌ها و 55 مورد مثبت در بیماران سرپایی کاهش داشته است و شمار فوتی‌ها از میانگین روزانه 15 مورد به یک مورد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 412 فوتی داشته ایم بیان کرد: میانگین فوتی در یک هفته گذشته طی سه روز یک نفر و چهار روز 2 فوتی بوده است.

حیدری مقدم اظهار کرد: شاخص سرایت پذیری کرونا از 98 صدم در هفته گذشته به 96 صدم رسیده است که این امر مؤید کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا در همدان است.

وی ادامه داد: با بررسی وضعیت طغیان‌ها می‌توان دریافت که علت 57 درصد ابتلا به این ویروس شرکت در اجتماعات، 36 درصد تماس‌های درون خانگی، ملاقات بیمار 6 درصد و بقیه رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

حیدری مقدم با بیان اینکه 25 اداره و سازمان به مرجع قضایی معرفی شدند اضافه کرد: باید با اطلاع رسانی از عادی انگاری بیماری جلوگیری کرد تا شاهد بازگشت وضعیت استان به وضعیت قبل نباشیم.

وی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، 422 تیم مراقبتی با یک هزار و 464 نیرو، 607 تیم مراقبتی شامل یک هزار و 614 نیروی بسیج و هلال احمر فعال شدند و در بخش نظارتی با توجه به نگرانی در زمینه جهش ویروس تلاش‌هایی صورت گرفته است.

نادری فر: برگزاری هرگونه تجمع در استان همدان همچنان ممنوع است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان همدان هم گفت: بر اساس ابلاغیه جدید وزارت کشور، برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در استان‌های با وضعیت زرد کرونایی همچنان ممنوع است.

مهرداد نادری فر اظهار کرد: برگزاری آیین‌های فرهنگی و اجتماعی شامل مساجد، مجالس مذهبی و آیینی به طور کامل در هر سه شرایط زرد، نارجی و قرمز ممنوع است که البته براساس ابلاغیه جدید صادر شده، برگزاری نماز جمعه در مناطق با شرایط زرد بلامانع اعلام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: واحدهای آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در مناطق زرد به طور کامل تعطیل هستند و آموزش‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

نادری فر ادامه داد: حضور همه کارمندان دستگاه‌های ارایه دهنده خدمات ضروری و دو سوم کارکنان سایر دستگاه‌ها و اداره‌ها در مناطق زرد کرونایی الزامی است و یک سوم بقیه دورکاری می‌کنند.

وی افزود: محدودیت پیش‌بینی شده برای کسب و کار مشاغل در مراکز تجاری بازرگانی و خدماتی نیز مشخص بوده و در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد مشاغل گروه چهار تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان همدان، مشاغل گروه چهار شامل بوستان و مراکز تفریحی، باشگاه ورزشی پر برخورد، مراکز ورزشی آبی و استخر سرپوشیده و باغ وحش‌ها نیز در مناطق دارای شرایط زرد تعطیل هستند.

نادری فر بیان کرد: رشته‌های کُشتی، تکواندو، کاراته، ووشو، رزم آوران و جودو جزء ورزش‌های پر برخورد محسوب می‌شوند، همچنین برای فعالیت سایر رشته‌های ورزشی سالنی باید شیوه‌نامه‌های ابلاغی از جمله متناسب بودن تعداد ورزشکاران با ظرفیت باشگاه و رعایت حداقل فاصله 2 متری لحاظ شود.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19128