کد خبر : 19057
تاریخ : 1399/10/13
گروه خبری : خبر همدان

راه آهن همدان 60 میلیارد تومان اعتبار گرفت

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن تهران- همدان خبر داد و گفت: این پروژه عمرانی بزرگ استان دارای ردیف مستقل در بودجه کشور شده است.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: برای پروژه راه آهن همدان 30 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری اختصاص یافت و با جدیت پیگیر مسائل مرتبط با اجرا و تکمیل این طرح بزرگ و مهم عمرانی هستیم.

وی با بیان اینکه راه آهن از این پس دارای ردیف مستقل در بودجه کشور است، گفت: گنجاندن این موضوع در بودجه کار آسانی نبود اما اقدامی مهم در افق 50 ساله استان همدان محسوب می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به ثمر نشستن راه آهن ملایر نیز کار دشواری بود و طبق روالی عادی که پیش می‌رفت 25 سال طول می‌کشید تا به بهره‌برداری برسد.

حاجی بابایی به پیگیری‌های جدی و مستمر پروژه قطار شهری همدان نیز اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه برای شهر همدان بسیار ضروری است که با جدیت پیگیر آن هستیم.

به گفته وی، اجرای طرح‌های جامع شهر و قطار شهری به رشد و پایداری کلانشهر همدان کمک می‌کند به نحوی که شهر از زیرساخت‌های مناسب و قوی بهره مند می‌شود.

نماینده مردم همدان در خانه ملت همچنین از توافق با وزارت دفاع برای مشارکت در اجرای طرح‌های پرورش مرغ استاندارد (لاین)، مرغ اجداد، لاستیک سازی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، پالایشگاه، شهرک فرآوری سیر، صنایع تبدیلی سیب زمینی و دامداری در منطقه تجرک استان همدان خبر داد.

حاجی بابایی افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام و یا ساخت واحدهای تولیدی مورد نیاز استان همدان با نهادهای مختلف و یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رایزنی و مذاکرات لازم را انجام می‌دهیم.

 

استاندار: هشت هزار میلیارد تومان برای طرح‌های ملی استان همدان هزینه می‌شود

استاندار همدان هم با اشاره به افق روشن توسعه گفت: از شمال تا جنوب استان به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و هشت هزار میلیارد تومان پروژه و طرح ملی در مناطق مختلف در حال اجرا است.

سید سعید شاهرخی اظهار کرد: از کل اعتبار استان همدان 400 میلیون تومان اختصاص یافته اما مبالغ کلانی صرف اجرای پروژه‌های ارزشمند و بنیادی برای این دیار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 10 هزار میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های جهش تولید می‌شود گفت: برخی از این طرح‌ها به مراحل نهایی رسیده و بقیه هم با شتاب خوبی در حال ساخت است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی، گردشگری، راه، آب و فاضلاب و صنعت ده‌ها پروژه بزرگ در حال احداث است که مدیران دستگاه‌های مربوط باید به اطلاع مردم برسانند.

شاهرخی به مدیران ادارات استان توصیه کرد: از ظرفیت رسانه‌ها برای آگاه سازی مردم از وضعیت پروژه‌ها و خدمات صورت گرفته نهایت بهره را ببرند.

استاندار از پتروشیمی هگمتانه به عنوان نماد برجسته تلاش و همت در سال جهش تولید یاد کرد و گفت: این پروژه با پیگیری‌های بسیار و طی مسیر طولانی به تازگی وارد چرخه تولید شده و محصول آن روانه بازار مصرف شده است.

استاندار همدان از نهایی شدن پروژه احداث مسیر گنجنامه به تویسرکان خبر داد و گفت: این طرح از نظر پدافند غیرعامل و توسعه گردشگری اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند بخش جنوب غربی شهر همدان را از بن بست خارج کند.

به گفته شاهرخی ایستگاه جدید مسافربری راه آهن با فناوری بالا در حال ساخت است و ایستگاه قبلی به باربری تبدیل می‌شود که طرحی مهم برای جذب گردشگر محسوب می‌شود.

وی همچنین از اخذ مجوز نیروگاه 500 مگاواتی برای ملایر خبر داد و گفت: تکمیل پروژه سدگرین هم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

استاندار همدان یادآوری کرد: همدان از نظر کمی و کیفی در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در کشور پرچم دار است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

شاهرخی به طرح مولد سازی نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع از تأکیدات رئیس جمهوری است و بر اساس آن اموال و املاک مازاد ادارات باید طبق قوانین موجود فروخته شده و اعتبار آن صرف پروژه‌های عمرانی همان استان شود.

به نقل از ایرنا، وی از مدیران خواست از فرصت باقی مانده تا پایان دولت استفاده کرده و با تلاش مضاعف کارهای در دست اجرا را به اتمام برسانند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19057