کد خبر : 17812
تاریخ : 1399/9/12
گروه خبری : خبر همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان:

مردم در مصرف بهینه و ایمن گاز مشارکت کنند

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از مردم خواست در مصرف بهینه و ایمن گاز مشارکت کنند.

به گزارش هگمتانه، عبدالله فیاض با اعلام کاهش رشد مصرف گاز طبیعی در استان همدان علیرغم افزایش اشتراک‌پذیری در سال1398 و نیمه نخست سال جاری و اتمام گازرسانی به تمامی روستاهای واجد شرایط گازرسانی در استان از کسب عنوان اولین استان سبز کشور، در سال 1397 خبر داد. وی مردم را به مشارکت در فرهنگ‌سازی استفاده بهینه و ایمن نعمت خدادادی گاز دعوت کرد.

فیاض با اشاره به آغاز فصل سرما در این استان و افزایش چشمگیر اشتراک‌پذیری طی سال‌های اخیر و نیز لزوم توجه به مسؤولیت اجتماعی در قبال نسل‌های آینده و حفظ منابع خدادادی کشور، از مردم دارالمؤمنین همدان، فعالان فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ها برای مشارکت در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی دعوت کرد.

فیاض به برخی راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز اشاره کرد و گفت: تنظیم دمای معتدل بر روی 18 تا 21 درجه سانتیگراد، استفاده از عایق در موتورخانه، منبع دوجداره و لوله‌های آب گرم، استفاده از وسایل استاندارد و با بهره وری بالای انرژی و متناسب با فضا و ابعاد محیط و انجام نظارت و تعمیر دوره‌ای و به موقع سامانه‌های گرمایشی و موتورخانه در نظر هم استانی‌ها باشد.

وی همچنین به برخی از نکات ایمنی در مصرف گاز اشاره کرد و در این باره حصول اطمینان از اتصال محکم شیلنگ گاز به شیر گاز و وسایل گازسوز، رعایت استاندارد لازم در استفاده از شیلنگ گاز (حداکثر 1 و نیم متر)، اطمینان از مسدود نبودن دودکش بخاری و وسایل گازسوز، اختصاص دودکش مجزا برای هر وسیله گرمازا و نیز نصب کلاهک اچ شکل را برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم استان همدان امسال هم مشارکت خوبی در فرهنگ‌سازی استفاده بهینه و ایمن از نعمت گاز طبیعی داشته باشند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/17812