کد خبر : 17807
تاریخ : 1399/9/12
گروه خبری : خبر همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:

فراخوان ثبت‌نام هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری همدان

سهامداران عدالت به روش غیرمستقیم برای دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به انجام ثبت‌نام برای انتخابات تشکیل هیأت مدیره جدید شرکت سرمایه‌گذاری استان، بر دریافت کد بورسی برای تمام مشمولان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: ‌تمام سهامداران عدالت، به روش غیرمستقیم و مستقیم دارای کد بورسی به جز کارمندان دولت می‌توانند برای عضویت در هیأت مدیره داوطلب شوند.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، سیدناصر محمودی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: بر همین اساس مقدمات لازم برای تشکیل هیأت مدیره جدید شرکت سرمایه‌‌گذاری استان فراهم آمده است که از همین‌رو با رایزنی‌های انجام شده افرادی که دارای سهام عدالت هستند چه کسانی که روش مستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند و چه کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده باشند می‌توانند برای عضویت در هیأت مدیره جدید شرکت داوطلب شوند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه یک میلیون و 415 هزار نفر در استان مشمول سهام عدالت هستند، گفت: از این تعداد 908 هزار و 722 نفر روش غیرمستقیم و 506 هزار و 456 نفر یعنی 36 درصد روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همان در ادامه اضافه کرد: شرکت سرمایه‌گذاری استان به نمایندگی از کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، سهام آنها را مدیریت می‌کند. محمودی با تأکید بر اینکه اعضای هیأت مدیره باید دارای دانش و تخصص و علم تحلیل اقتصادی و بازار باشند تا بتوانند در زمان مناسب سهام اعضا را خرید و فروش کنند،‌ تصریح کرد: صاحبان صنایع، اساتید دانشگاه، مدیران بازنشسته و تمام کسانی که در این حوزه اطلاعات دارند و جزء سهامداران به روش مستقیم و یا غیرمستقیم هستند می‌توانند برای این امر ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کارمندان دولت نمی‌توانند در انتخابات هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: صلاحیت حرفه‌ای و عمومی افراد پس از ثبت‌نام مورد تأیید قرار می‌گیرد و سپس مجمع عمومی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و انتخابات هم به صورت الکترونیکی است.

این مسؤول در همین خصوص اظهار کرد:‌ یکی از شروط لازم برای ثبت‌نام در انتخابات هیأت مدیره و نامزدی در آن ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی است که تنها افرادی که دارای کد بورسی هستند اجازه شرکت در مجمع عمومی را دارند و باید کسانی عضو هیأت مدیره شوند که آشنایی به بازار بورس دارند و افراد از طریق تلفن همراه می‌توانند در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری استان با سرمایه بیش از 11 میلیارد تومان ثبت شده است، عنوان کرد: حجم عمده‌ای از مشمولان سهام عدالت در استان روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و با توجه به اینکه در حال حاضر قرار بر این است که انتخابات اعضای هیأت مدیره به صورت عمومی برگزار شود،‌ افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه یکی از شرایط لازم ثبت‌نام و شرکت در انتخابات هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان داشتن کد بورسی است، از 908 هزار و 722 نفر روش غیرمستقیم تنها 18.5 درصد یعنی 169 هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

محمودی عنوان کرد: ثبت‌نام در سجام و دریافت کد بورسی علاوه بر ثبت‌نام در انتخابات هیأت مدیره و شرکت در آن، مزایای دیگری چون اطلاع از تعداد سهام، دریافت گواهی الکترونیکی سهام، دریافت سود عملکرد سالیانه و سهام را دارد.

وی از سهامداران عدالت به روش غیرمستقیم درخواست کرد برای دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند

محمودی عنوان کرد:‌ اعضای هیأت مدیره جدید باید تا پایان سال جاری انتخاب شوند و از همین رو افراد داوطلب بری هیأت مدیره باید هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام اقدام کنند.

محمودی با بیان این مطلب که اعضای هیأت مدیره باید صلاحیت اخلاقی، فنی، علمی را برای عضویت در هیأت مدیره داشته باشند، گفت: از بین داوطلبان 5 نفر به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب می‌شوند که تاکنون 24 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و باید تعداد خیلی بیشتر از اینها باشد.

وی تصریح کرد: افرادی که در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کرده‌اند می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان به وبگاه Setan.seo.ir مراجعه کنند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/17807