کد خبر : 17802
تاریخ : 1399/9/12
گروه خبری : خبر همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان:

احداث «اسکای‌مال» نیازمند بررسی کارشناسی همه جانبه

بهتر بود این زمین در طرح تفصیلی به عنوان فضای سبز پیش‌بینی می‌شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: به نظر می‌رسد باید پروژه اسکای مال به بحث کارشناسی گذاشته شود و همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش هگمتانه، فرهاد فرزانه اظهار کرد: برای گودبرداری هر ساختمانی باید مجریان و مهندسان ناظر تحت نظارت نظام مهندسی مقدمات و تمهیدات لازم ریزش ساختمان‌های مجاور را انجام دهند و بیمارستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طبق ضوابط باید مجوزهای لازم در راستای گودبرداری اخذ شود.

فرزانه با اشاره به اینکه مسؤولیت این مهم بر عهده مجریان و مهندسان تحت نظارت نظام مهندسی است افزود: به منظور حفظ و حراست از هر ساختمانی کنار پروژه گودبرداری ولو یک بیمارستان و یا یک معبر باید فرآیند لازم طی شود.

وی درباره جانمایی این پروژه تشریح کرد: در طرح تفصیلی کاربری این زمین اداری بوده و طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری یافته و به تجاری تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گودبرداری این طرح به علت یک‌هزار و 100 پارکینگی است که در این پروژه دیده شده است خاطرنشان کرد: از لحاظ سر و صدای ساخت به ویژه در مجاورت بیمارستان این پروژه ممکن است مشکل ایجاد کند که پیمانکار باید در ساعت‌ها و با شیوه‌هایی فعالیت داشته باشد که مشکلات احتمالی را به حداقل برساند اما به ناچار در پروژه‌های عمرانی سر و صدا پیش‌بینی می‌شود. وی با تأکید بر اینکه بهتر بود در طرح تفصیلی این زمین به عنوان فضای سبز پیش‌بینی می‌شد چراکه در کاربری اداری نیز نهایتاً ساخت و ساز صورت می‌گرفت و مشکلات احتمالی از جمله سر و صدای احداث را به دنبال داشت یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار و کارفرما باید تلاش کنند سر و صدای ساخت و ساز به حداقل ممکن برسد.

فرزانه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد باید در طرح تفصیلی برای اماکن بهداشتی و درمانی حریم در نظر گرفته می‌شد ادامه داد: هر پروژه در شهر یک سری مزایا و معایب دارد اما مدافعان این طرح اعلام می‌کنند طی دو سه سالی که این پروژ ساخته می‌شود اشتغال به همراه دارد و البته پس از پایان کار هم به همین کیفیت اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در شهر زمین‌های خالی دو معبره زیادی نداریم تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان طبق سیاست‌های استان به دنبال تمرکززدایی مراکز تجاری از حلقه اول بودیم و این طرح خارج از حلقه اول است و ممکن است هر جایی از شهر به این فضاها نیاز داشته باشیم.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/17802