کد خبر : 17403
تاریخ : 1399/9/2
گروه خبری : خبر همدان

استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا:

کاهش محدودیت‌ها در گرو همکاری و رعایت مردم

هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: همراهی و همکاری مطلوب و مناسب مردم به طور قطع ضمن کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان، زمینه کاهش سطح محدودیت‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

به گزارش هگمتانه، سیدسعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت‌های کرونایی با هدف تأمین بهداشت عمومی و حفظ سلامت مردم است.

وی بیان کرد: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند از یکم آذر با هدف حفظ سلامت و جان مردم و کنترل هر چه بیشتر ویروس کرونا آغاز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به هوشمندی این طرح در صورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همکاری و همراهی مردم، سطح محدودیت‌های پیش‌بینی شده به تدریج کاهش می‌یابد.

استاندار همدان تأکید کرد: چنانچه شهرستانی به علت بی‌توجهی به اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در وضعیت قرمز باقی بماند، محدودیت‌های پیش‌بینی شده نه تنها تداوم یافته بلکه تشدید نیز می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: همراهی و همکاری مطلوب و مناسب مردم به طور قطع ضمن کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان، زمینه کاهش سطح محدودیت‌ها را نیز فراهم خواهد کرد و در این راستا همه خدمت گزاران مردم در استان برای اجرای طرح و اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی شده حضوری مؤثر و فعال دارند.

وی گفت: محدودیت‌ها از جمله منع تردد از ساعت 21 تا چهار صبح به صورت کامل و با نظارت دقیق متولیان امر و همراهی مردم اجرا می‌شود و عوامل انتظامی با آمادگی کامل ضمن اعلام و اطلاع رسانی این موضوع، بر روند اجرای دقیق این طرح نظارت دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با محدودیت‌ها، اقناع مردم بسیار مهم است افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها باید نسبت به تبیین و تشریح اهمیت طرح جامع مدیریت هوشمند و رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت جدی و مضاعف تلاش کنند.

شاهرخی با بیان اینکه براساس بازدیدها و گزارش‌های میدانی شهرستان‌ها از آمادگی خوبی برای اجرای طرح منع تردد برخوردار هستند، گفت: همه امکانات شهرستان‌ها باید برای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند به کار گرفته شود.

وی نقش بازار را در کنترل کرونا مؤثر دانست و تأکید کرد: هر چند بیشترین علت ابتلا به کرونا حضور در دورهمی و مجالس عزا و عروسی است، اما تعطیلی برخی مشاغل هشداری است که همگان بدانند ویروس تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/17403