کد خبر : 17348
تاریخ : 1399/9/1
گروه خبری : خبر همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) :

سپرده 8 میلیارد تومانی مردم در 669 صندوق قرض‌الحسنه پایگاه‌های مقاومت برای اشتغال

2 هزار شغل ثمره ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه

هگمتانه، گروه خبر همدان: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به سپرده گذاری 8 میلیارد تومانی مردم برای اشتغال گفت: طی دو سال اخیر 669 صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی و حدود 2 هزار و 526 شغل ایجاد شده است.

به گزارش هگمتانه، سردار مظاهر مجیدی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری حدود 73 پروژه عمرانی در کنار دستگاه‌های دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج چهار پروژه احداث منزل برای محرومان افتتاح می‌شود، گفت: مرمت و بازسازی 47 منزل مسکونی محرومان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

ایجاد اشتغال برای 2526 نفر

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر 669 صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی و حدود 2 هزار و 526 شغل ایجاد شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اعتبارات این صندوق‌ها توسط مردم تأمین شده است، گفت: موجودی صندوق‌ها حدود 8 میلیارد تومان است که با استفاده از آن وام اشتغال زایی داده می‌شود.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه کمک‌های مؤمنانه گفت: در مجموع استان 22 میلیارد تومان از مردم جمع‌آوری کرده که صرف تهیه لوازم تحریر، لوازم خانگی، جهیزیه، پوشاک، بسته‌های بهداشتی، کارت هدیه، پخت غذا، توزیع نان، ذبح گوسفند و پرداخت وام اشتغال زایی شده است.

سردار مجیدی با اشاره به توزیع 173 هزار بسته غذایی با اعتبار 5 میلیارد تومان توسط سپاه و راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: 69 هزار و 500 بسته نیز به ارزش 10 میلیارد تومان توسط ستاد فرمان حضرت امام(ره)، 5 هزار بسته توسط آستان قدس رضوی و 4 هزار بسته غذایی توسط اوقاف و امور خیریه تهیه و توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه و توزیع 218 هزار و 900 بسته معیشتی در استان همدان عنوان کرد: حدود 8 هزار و 800 کارت هدیه به ارزش 65 میلیارد تومان نیز توسط نماینده ولی فقیه در استان، شهرداری و کمیته امداد امام(ره) استان همدان توزیع شد.

 

راه‌اندازی 28 کارگاه تولید ماسک

وی با بیان اینکه در کمیته سازندگی در شهرستان‌ها 28 کارگاه تولید ماسک فعال و راه‌اندازی شد، عنوان کرد: توسط این کارگاه‌ها 2 میلیون و 500 ماسک تولید و واگذار شده است و در کنار کارگاه تولید ماسک، بسیجیان دستکش و مواد ضد عفونی نیز تولید کردند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/17348