کد خبر : 17331
تاریخ : 1399/9/1
گروه خبری : خبر همدان

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان خبر داد:

ضدعفونی مستمر ناوگان اتوبوسرانی شهری

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با همراهی مدیران اجرایی سازمان و ربانی مهر رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان همدان از نحوه ضدعفونی اتوبوس‌های درون شهری بازدید کرد.

به گزارش هگمتانه، رحیم الوندی در جریان این بازدید به خبرنگار هگمتانه گفت: اهمیت حفظ سلامت شهروندان مهمترین وظیفه مدیریت شهری برشمرده می‌شود بنابراین استمرار شستشو و نظافت ناوگان حمل و نقل مسافر در این سازمان مورد تأکید همیشگی است.

وی در ادامه افزود: عملیات پاک سازی اتوبوس‌ها هر شب و به طور پیوسته ادامه دارد اما یقینا استفاده از ماسک و عدم ازدحام در اتوبوس‌ها بر عهده مسافران است چرا که انتقال ویروس طبق اعلام کارشناسان مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی از طریق تجمع بی ضابطه صورت می‌گیرد.

الوندی خاطرنشان کرد: در دو هفته پیش رو که محدودیت‌های چهارده روزه اعلام شده انتظار خانه مانی از شهروندان داریم تا با قطع کردن زنجیره انتقال ویروس گام اساسی برای دستیابی به سلامت عمومی برداشته باشیم.

وی همچنین به توقف چند دستگاه اتوبوس متخلف در زمینه عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره و تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سرپیچی از ملاحظات بهداشتی با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد چرا که سلامت شهروندان شرط اول همکاری سازمانی است.

رحیم الوندی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان ضمن بازدید از نحوه ضد عفونی اتوبوس‌های شهر همدان از ضد عفونی و گندزدایی مستمر ناوگان حمل و نقل درون شهری همدان خبر داد.

الوندی تأکید کرد: از همان روزهای ابتدایی و آغاز گسترش بیماری کرونا ضدعفونی اتوبوس‌های شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: معاونت اتوبوسرانی همدان از اوایل گسترش این بیماری بدون تعطیلی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خدمات رسانی به شهروندان ادامه داد.

وی ادامه داد: به همین منظور از همان ابتدا نظارت و بازرسی بر نحوه عملکرد معاونت اتوبوسرانی در مواجهه با بیماری کرونا، انجام شد و ضدعفونی درون خودروهای عمومی شهری به طور مستمر در دستور کار قرار گرفت. مدیر اتوبوسرانی شهرداری همدان نیز گفت: اتوبوس‌های درون شهری همدان که با رعایت فاصله فیزیکی فعالیت خود را ادامه می‌دهند، هر شب در پارکینگ اتوبوسرانی و روزها چند نوبت در مبدا اتوبوس‌ها در شهر ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

بابک اسدی با اشاره به اینکه برای حفظ سلامتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی استفاده از ماسک باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا، الزام استفاده از ماسک برای راننده و مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری همدان الزامی و این معاونت نیز نسبت به رعایت این دستورالعمل اهتمام ورزیده است.

وی افزود: هرگونه تخطی از قانون رعایت دستورالعمل‌های بهداشت توسط بازرسان سازمان به طور جدی تذکر داده خواهد شد.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/17331