کد خبر : 16826
تاریخ : 1399/8/18
گروه خبری : خبر همدان

در نشست بررسی طرح جامع شهر همدان مطرح شد:

مناطق اولویت دار الحاق به شهر

هگمتانه، گروه خبر همدان: محدوده پشت منطقه شورین، دانشگاه آزاد اسلامی، زمین‌های شهرداری، جورقان و حیدره در اولویت مطالعه برای پیوستن به شهر همدان قرار گرفتند.

به گزارش هگمتانه، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در نشست بررسی طرح جامع شهر همدان گفت: روستای سیلوار یک کوچه با دره مرادبیگ فاصله دارد و هنوز به شهر پیوسته نشده است؛ باید با پیوستن این روستا به شهر، از ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شود. حمیدرضا حاجی بابایی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه چهره محیط زیست را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: خود دهیاری سیلوار تخلفاتی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌دهد.

حاجی بابایی اظهار کرد: شهرداری باید تیم قوی تشکیل دهد و با قدرت در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز در باغ‌ها و اطراف شهر بایستد. وی اضافه کرد: دور تا دور شهر همدان مورد هجوم ساخت و سازهای غیر مجاز قرار گرفته است و افراد به راحتی ساخت و ساز می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون ماده 100 در اختیار شهرداری است و باید با استفاده از حکم دادگاه، در فاصله کوتاهی ساختمان‌های غیر مجاز را تخریب کند.

وی گفت: شهر همدان باید مدیریت شود، منطقه جورقان نقطه بسیار با اهمیت شهر است و عصای دست استانداری و شهرداری است و باید به آن به عنوان پیشانی شهر نگاه ویژه‌ای شود. استاندار همدان گفت: محدوده پشت منطقه شورین، دانشگاه آزاد اسلامی، زمین‌های شهرداری، جورقان و حیدره در اولویت مطالعه برای پیوستن به شهر همدان قرار گرفتند. سید سعید شاهرخی اظهار کرد: طرح ساخت حلقه سوم و کمربندی شرق به جنوب شهر همدان از منطقه جورقان تا سه راهی سنگستان ارائه شده است و پس از بررسی مشاوران تأیید و اجرایی می‌شود. وی تأکید کرد: ورودی شهر همدان از سمت جاده تهران باید به فضای سبز، ساخت هتل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری اختصاص یابد.

خانه‌های بعد از بلوار ارم تخریب می‌شود

استاندار همدان با اشاره به اینکه بلوار ارم همچون گذشته به عنوان خط انتهایی جنوب غربی شهر تعیین می‌شود، عنوان کرد: انتهای بلوار ارم نقطه پایان شهر در سمت جنوب غربی است و خانه‌های مسکونی که از گذشته در ابتدای بلوار جوان و خارج از این محدوده ساخته شده‌اند، با اعمال قانون ماده 100، تخریب می‌شوند.

شاهرخی ادامه داد: خط حریم شهر در ضلع جنوب غربی که در وسط محور بلوار ارم قرار داشت، از این پس به انتهای جداره پیاده راه ضلع غربی منتقل می‌شود.

وی گفت: طرح مطالعاتی پیوستن روستای سیلوار به شهر همدان بررسی می‌شود؛ مدیریت پیوستن این روستا به شهر همدان، با شهرداری است.

استاندار همدان بیان کرد: شهر از سمت جنوب و غرب جای گسترش ندارد و اگر محدوده از این قسمت به شهر اضافه شود ریشه باغ‌های همدان خشکیده می‌شود. وی افزود: اگر زمین‌های کنار اردوگاه فجر به شهر ملحق شود باغ‌های آن منطقه نابود می‌شوند.

صوفی: سمت دارها به دنبال ساخت و ساز غیرمجاز

به نقل از ایرنا، شهردار همدان نیز گفت: 17 هزار مأموریت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است. عباس صوفی اظهار کرد: برخی از افراد که در ارگان‌های مختلف سمت دارند به دنبال ساخت و ساز در باغ‌های اطراف شهر هستند. وی ادامه داد: شهرک باغ ویلایی همدان با مشارکت یک شرکت ترکیه ای، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی و ایستگاه راه آهن ساخته می‌شود.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16826