کد خبر : 16664
تاریخ : 1399/8/15
گروه خبری : خبر همدان

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور معرفی شد

هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته مدیر جدید اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور معرفی شد.

به گزارش هگمتانه، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: تاریخ شفاهی 700 چهره شاخص کشور تهیه شده است.

اشرف بروجردی با تأکید بر اهمیت تاریخ شفاهی به عنوان یک سرمایه بزرگ برای کشور گفت: 2 سال پیش دولت لزوم تهیه و نگارش تاریخ شفاهی دستگاه‌های مختلف را مصوب کرد و بر همین اساس ما نیز تاریخ شفاهی چهره‌های شاخص کشور را که میراث گرانقدری برای ایران محسوب می‌شوند در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به اهمیت همدان اشاره کرد و گفت: به لحاظ پوشش پنج استان غربی توسط همدان اسناد موجود در این مرکز اهمیت بسیاری دارد.

وی یادآوری کرد: استان‌های غربی کشور دارای سابقه و تاریخ غنی هستند و حفظ و حراست از اسناد و میراث ارزشمند این مناطق باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

استاندار همدان هم گفت: انتصاب بانوان توانمند در سمت‌های مدیریتی در دستور کار ما قرار دارد و این موضوع در این استان به خوبی رعایت می‌شود.

سیدسعید شاهرخی با تأکید بر سهم نابرابر زنان از مناصب مدیریتی در گذشته افزود: شناسایی بانوان توانمند و انتصاب آنان در سمت‌های مدیریتی از سیاست‌هایی است که در استانداری همدان دنبال می‌شود و در سال‌های اخیر دیدگاه‌ها نسبت به جایگاه زنان تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رضایتمندی از عملکرد بانوان کارمند و مدیران خانم بسیار بالاست و این امر نشان از توانمندی این قشر دارد.

استاندار به نقش اسناد و کتابخانه ملی برای حفظ و حراست از این میراث ارزشمند اشاره کرد و گفت: در همدان کتاب‌ها، اسناد و آثار ارزشمندی وجود دارد که نگهداری تخصصی از آنها بسیار حائز اهمیت است.

استاندار همدان به مصوبه مجلس شورای اسلامی در ادوار ششم و هفتم درباره نام گذاری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اشاره کرد و افزود: این نام بسیار شایسته همدان است و همه ما وظیفه داریم به خوبی از این لقب پاسداری کنیم.

در این آیین از زحمات علیرضا تکلو قدردانی و میثاق گودرزی به عنوان مدیر جدید اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور منصوب شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16664