کد خبر : 16558
تاریخ : 1399/8/12
گروه خبری : خبر همدان

عسگریان، رئیس شورا عنوان کرد:

تأکید بر حل چالش بوی تعفن در مسیر جاده همدان_تهران

هگمتانه-گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر حل چالش بوی تعفن در مسیر جاده همدان_تهران، گفت: متأسفانه عوامل ایجاد بوی نامطبوع جاده همدان_تهران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که بوی نامطبوع این مسیر پس از گذشت سالیان سال، همچنان مشام مسافران تازه وارد به همدان را می‌آزارد و موجب اعلام نارضایتی گردشگران و مردم همدان شده‌ است.

به گزارش هگمتانه، سید مسعود عسگریان در پنجاهمین صحن شورا، اظهار کرد: به اذعان عده‌ای از مسافران، برخلاف تصور خوبی که از شهر همدان داشته‌اند، استشمام بوی آزاردهنده جاده همدان_تهران (خروجی شهر جورقان به سمت پلیس‌راه همدان-تهران) بسیار مشمئزکننده است.

وی افزود: این کانون بوی تعفن موجب کاهش شأن و منزلت کلان‌شهر همدان می‎شود که سالیان سال مردم، را آزار می‌دهد؛ از این‌رو دستگاه‌های دولتی از جمله حفاظت محیط زیست، آب‌وفاضلاب استان، شرکت شهرک‌های صنعتی و راه‌و‌شهرسازی باید نسبت به این مهم، ورود جدی داشته باشند.

عسگریان اعلام کرد: با هدف تأمین تمهیدات لازم به منظور ساماندهی آلودگی محیطی، انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع بوی نامطبوع جاده همدان_تهران اقدام عاجل داشته باشند.

وی همچنین گفت: شورای شهر نیز از مدیران ارشد استان به‌منظور لحاظ کردن بودجه مناسب برای ساماندهی و رفع آلودگی‌های محیطی این منطقه، درخواست پیگیری جدی دارد.

 

تابع سیاست‌ها و تصمیمات ستاد کرونا هستیم

رئیس شورای شهر همدان در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اعلام شرایط قرمز شهرهای استان همدان در زمینه همه گیری کرونا و اعمال محدودیت‌ها، همگان باید برای عبور از شرایط خاص فعلی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همکاری کنند تا از شرایط قرمز عبور کنیم.

عسگریان افزود: به‌منظور کاهش معضلات بحران کرونا در جامعه به‌ویژه جامعه شهری همدان، تابع سیاست‌ها و تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

به گفته وی؛ شورای شهر همدان نیز بنا بر تصمیم ستاد کرونا و بر اساس وظیفه قانونی و مسؤولیت اجتماعی، باید مباحث شهری را از طریق دورکاری دنبال کند.

عسگریان معتقد است: باید در حوزه بهره‌گیری از روش‌های نوین فناوری به‌ویژه در نظام اداری الگو باشیم تا از شرایط بحرانی پیش‌رو، گذر کرده و اوقات فعالیت کاری بیشتری را فراهم کنیم.

وی اعلام کرد: در راستای کاهش مراجعه شهروندان به‌منظور حفظ سلامت آنان قطعا باید تدابیر جدی‌تری لحاظ شود؛ از این‌رو پیشنهاد می‌کنم تمهیدات مناسبی برای ارتباط‌ هر چه بهتر شهروندان با اعضای شورای شهر به‌منظور رفع مشکلات آنان از طریق فضای مجازی و شبکه مخصوص، تعبیه شود.

رئیس شورای شهر همدان با توجه به اینکه تاکنون مباحث فناوری به صورت مناسب در شهرداری همدان شکل نگرفته است؛ ابراز امیدواری کرد این زیرساخت اساسی در سال پایانی دور پنجم شوراهای اسلامی شهر، در پارلمان شهری همدان راه‌اندازی شود.

عسگریان همچنین گفت: با توجه به اثرات مخرب بیماری کرونا بر روی سلامت جامعه و بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر، جلسات صحن شورا همراه با رعایت شیوه نامه‎های بهداشتی به صورت حضوری و حدالمقدور تمامی کمیسیون‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16558