کد خبر : 16510
تاریخ : 1399/8/11
گروه خبری : خبر همدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان خبر داد:

راه‌اندازی سامانه جمع آوری پسماند خشک

هگمتانه-گروه خبر همدان: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اعلام کرد: سامانه جمع آوری پسماند خشک به عنوان خدمتی جدید از سازمان مدیریت پسماند در اختیار شهروندان قرار گرفت.

 به گزارش هگمتانه، بابک مهدی آزاد گفت: سال هاست که جداسازی و تفکیک پسماندها قبل از اختلاط اجزای تر و خشک پسماند، در راستای حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست به عنوان یکی از آموزش های اصلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این بین با روش های مختلفی شهروندان همدانی با نحوه جداسازی پسماندها و مفهوم استفاده مجدد و بازیافت آشنا شدند. 

آزاد افزود: این آموزش ها به صورت جدی همه اقشار جامعه از کودکان در مهدهای کودک، دانش آموزان، بانوان و صاحبان مشاغل و ادارات ... را در بر گرفت.

 وی ادامه داد: در خلال این سال ها روش های مختلفی برای تحویل مواد قابل بازیافت تفکیک شده از شهروندان مورد استفاده قرار گرفت از جمله استقرار ایستگاه های ثابت بازیافت در محلات، استفاده از ظرفیت پیمانکاران سنتی، نصب مخازن مخصوص تفکیک در مبادی تولید و اکنون با گذشت چندین سال سازمان مدیریت پسماند درصدد استفاده از روش های ساده و نوین برای تحویل مواد قابل بازیافت در کنار سایر روش های مرسوم دیگر است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بیان کرد: در این بین با رایزنی ها و بررسی های انجام شده استفاده از سامانه های مخصوص جمع آوری مواد قابل بازیافت از محل زندگی و کار در برنامه اجرایی این سازمان قرار گرفته است. 

مهدی آزاد اضافه کرد: در این روش شهروندان با استفاده از فناوری های نوین و هوشمند مبتنی بر استفاده از نرم افزارها و سامانه های مخصوص تفکیک پسماند به سادگی می توانند پسماندهای قابل بازیافت خود را تحویل داده و از مزایای ناشی از این امر بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: این سامانه به عنوان راهکاری جدید برای اتصال و ارتباط درخواست های جمع آوری مواد قابل بازیافت که توسط شهروندان تفکیک شده است کارایی های بسیاری را در پی خواهد داشت. 

رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: این سامانه (اپلیکیشن) دارای ویژگی هایی از قبیل طراحی بومی مناسب براساس نیازهای شهروندان همدانی، پشتیبانی از طرح و سامانه توسط تیم فنی منسجم و باتجربه، سادگی، جذابیت و کاربرپسند بودن سامانه، کارایی و امنیت است.

وی اضافه کرد: در استفاده از این برنامه شهروندان می توانند خدماتی نظیر امکان انتخاب انواع گزینه های پسماند تعریف شده در سامانه، امکان انتخاب موقعیت تحویل پسماند بر روی نقشه، امکان انتخاب بازه زمانی تحویل پسماند، مشاهده ویدیو آموزشی و فرهنگ سازی ارسال عکس در صورت نیاز از حجم پسماند جمع آوری شده، مشاهده تعرفه پسماند به تفکیک نوع آن، مدیریت و مشاهده سوابق موجود از تراکنش ها و درخواست ها و وضعیت آن، امکان دریافت مبلغ زباله تحویلی از طرق مشخص شده در این برنامه و کسب امتیاز در هر بار تحویل پسماند بر اساس وزن پسماند تحویلی دریافت کنند. 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16510