کد خبر : 16498
تاریخ : 1399/8/11
گروه خبری : خبر همدان

ترک‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در شهرک گلخانه‌ای 40 هکتاری همدان

هگمتانه-گروه خبر همدان: استاندار همدان از ساخت شهرک گلخانه‌ای به وسعت ۴۰ هکتار با مشارکت سرمایه گذار کشور ترکیه در استان خبر داد.

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی گفت: ایجاد یک شهرک گلخانه‌ای امسال با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری از کشور ترکیه با استفاده از به روز‌ترین دانش دنیا در ساخت گلخانه‌ها در استان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در سند توسعه استان طی ۳ سال باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود افزود: در این سند تا سال ۱۴۰۰ باید سالانه ۷۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد شود.

استاندار همدان افزایش هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه برای ایجاد گلخانه‌ها را دغدغه سرمایه گذاران دانست و افزود: دولت از بخش خصوصی با ارائه تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها حمایت می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه طی دو سال اخیر تاکنون ۱۱۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد و یا در دست ساخت داریم اظهار کرد: با این گلخانه‌ها سالانه ۱۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌کنیم و این حجم صرفه جویی آب برابر با ۲۲ حلقه چاه با آب دهی۳۰ لیتر در ثانیه در بخش کشاورزی است.

استاندار بیان کرد: برای مشکل کاهش سطح آب در منابع زیرزمینی استان تنها از طریق تغییر بهره برداری از منابع آبی، کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری‌های نوین، کشاورزی مکانیزه و تغییر ارقام و الگوی کشت می‌توانیم مانع از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی شویم.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16498