کد خبر : 16441
تاریخ : 1399/8/10
گروه خبری : شهرستان

فرماندار بهار:

ضرورت ورود خیّران مدرسه‌ساز به برنامه‌های تربیتی

فرماندار بهار گفت: هر چه که تاکنون در عرصه مدرسه‌سازی پرداخته و هزینه شده است در خصوص فضاهای آموزشی و ظاهر مدارس بوده که نیاز هم بود اما در مباحث اساسی تربیتی تجهیزات، امکانات کمک آموزشی و ابزار ارتقاء و نحوه تعلیم کاری انجام نشده و در این بخش به حرکت بزرگ و گسترده خیرین مدرسه‌ساز نیاز است. 

به گزارش خبرنگار هگمتانه از بهار، فرماندار بهار ، امام جمعه و جمعی از مسوولان این شهرستان از روند اجرایی پروژه 12 کلاسه خیری علیزاده بازدید کردند. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در بازدید فرماندار از روند اجرایی پروژه 12 کلاسه خیری علیزاده گفت: عملیات اجرایی آموزشگاه خیری 12 کلاسه علیزاده با 5 میلیارد تومان آغاز شده است. 

زهرا شعبانی ادامه داد: پروژه علیزاده در زمینی به مساحت 2200 متر مربع و زیر بنای  1900 متر مربع در 3 طبقه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان توسط خیر محمد علیزاده ساخته خواهد شد.

وی گفت: عمده مشکل شهرستان بهار در کوی فرهنگیان می باشد که با ساخت آموزشگاه 12 کلاسه در این منطقه مشکل فضای آموزشی مرتفع خواهد شد.  

در ادامه امام جمعه بهار  گفت: با مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی خدمات ارزنده‌ای در زمینه توسعه و ساخت و ساز مدارس در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان بهار انجام شده است. 

حجت الاسلام ارزنده بهترین و مؤثرترین توسعه در جامعه را توسعه نیروی انسانی دانست و افزود: پایه و اساس توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد. 

وی عنوان داشت: معیار و سنجش توسعه جامعه از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سرچشمه می‌گیرد که آموزش و پرورش در این زمینه نقش کلیدی و محوری دارد.

وی تصریح کرد:خیرین مدرسه‌ساز مصداق صدقه جاریه هستند و ما از حضور این بزرگان در جمع خود مفتخریم و از آنها برای تلاش در امر مدرسه‌سازی تشکر می‌کنیم.

در ادامه فرماندار بهار گفت: خیرین برای رضای خدا وارد کار شده اند و احداث آموزشگاه ۱۲ کلاسه  علیزاده در شهر بهار با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان که توسط آزاده سرافراز حاج محمد علیزاده در حال ساخت است ستودنی است و باید خیرین کمک‌حال دولت در این زمینه باشند چرا که اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز نمی باشد. 

احسان قنبری ادامه داد: این آزاده سر افراز در دوران دفاع مقدس در عرصه دفاع از میهن وارد شده و امروز هم در عرصه رشد و شکوفایی دانش آموزان شهرستان و نخبه پروری گام برداشته که اقدام این خیر گرانقدر ارزشمند است.

فرماندار بهار با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در ثواب دانش‌آموزی افراد شریک هستند، تصریح کرد: هر چه که تاکنون در عرصه مدرسه‌سازی پرداخته و هزینه شده است در خصوص فضاهای آموزشی و ظاهر مدارس بوده که نیاز هم بود اما در مباحث اساسی تربیتی تجهیزات، امکانات کمک آموزشی و ابزار ارتقاء و نحوه تعلیم کاری انجام نشده و در این بخش به حرکت بزرگ و گسترده خیرین مدرسه‌ساز نیاز است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16441