کد خبر : 16433
تاریخ : 1399/8/10
گروه خبری : خبر همدان

عامل مهم افزایش مبتلاها

جولان کرونایی‌ها در شهر

ربانی‌مهر: در آستانه وضعیت سیاه کرونایی قرار داریم شاهد توزیع کارت‌های عروسی هستیم

هگمتانه-گروه خبر همدان: مسؤول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای استان همدان گفت: از نظر تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی ها از وضعیت قرمز عبور کرده و به وضعیت سیاه نزدیک شده ایم.

به گزارش هگمتانه، اسدالله ربانی‌مهر روز پنجشنبه در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا همدان افزود: یکی از مشکلات کنونی این است که بسیاری از افراد با وجود داشتن علایم کرونا نسبت به آزمایش به بهانه های مختلف امتناع می کنند.

وی بیان کرد: برخی به علت بالا بودن هزینه آزمایش، بی تأثیر بودن ویروس در کاهش توان کار و فعالیت افراد و مسائل اقتصادی نسبت به حضور در مراکز برای ویزیت و رعایت قرنطینه خانگی مقاومت می کنند.

مسؤول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان افزود: جولان افراد کرونایی در فضاهای عمومی و مواجهه با دیگر شهروندان سبب افزایش ابتلا به بیماری و افزایش آمار فوتی ها به ویژه در قشر مُسن و سالمند شده است.

ربانی‌مهر ادامه داد: شرایط کنونی کشور و استان در زمینه کرونا خوب نیست به گونه‌ای که در زمینه مبتلایان مثبت و فوتی‌های کرونا با عبور از شرایط قرمز به وضعیت سیاه نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه آمار روزانه متوفیان کرونا در همدان بین ۱۰ تا ۱۵ بیمار متغیر است افزود: با وجود افزایش اطلاع رسانی درباره کرونا توسط رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اما بی اعتنایی به دستورالعمل های بهداشتی رو به افزایش است.

مسؤول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار کرد: باید با بهره گیری از روش های نو، ابتکاری و هنرمندانه در انعکاس اخبار مربوط به کرونا مردم را نسبت به این بیماری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس کرد.

ربانی مهر بیان کرد: به تازگی شاهد توزیع کارت عروسی و دعوت از مهمانان برای حضور در این مراسم‌ به ویژه در شهرهای مجاور مرکز استان بودیم اما به بخشداری ها و فرمانداری ها نسبت به ممانعت از برگزاری این مراسم‌ تأکید شده است.

وی اظهار کرد: با وجود ایجاد محدودیت‌های کرونایی برخی صنوف همچنان در حال فعالیت هستند که برای برخی از این واحدها اخطاریه صادر شد و به مرجع قضایی معرفی شدند با این وجود رعایت نشدن محدودیت‌های پیش بینی شده امکان شیوع بیماری را بیشتر کرده است.

وی گفت: کادر درمان برای مقابله با کرونا مجاهدانه تلاش کرده حتی برخی از پزشکان و پرستاران یک یا ۲ نوبت به ویروس کرونا مبتلا شده اند بنابراین برای قدردانی از خدمات مدافعان سلامت و کمک به آنها برای مهار بیماری، مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خواست به منظور اطلاع رسانی درباره کرونا در تعامل با سایر نهادها برای تبلیغات محیطی از ظرفیت تلویزیون شهری، نصب بنر در اماکن پر رفت و آمد، تولید فیلم کوتاه و استفاده از نمایشگرهای شهری بهره گیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  نیز با بیان اینکه وارد موج سوم بیماری کرونا شده ایم افزود: با توجه به بررسی تغییرات به وجود آمده در ویروس کرونا، نکات جالبی به دست آمده است که نمونه بارز آن تأثیر مسافرت در شیوع کرونا است.

محمد طاهری افزود: رفتن به مسافرت از سه منظر احتمال مبتلا شدن فرد به کرونا را افزایش می دهد که شامل کاهش سطح ایمنی بدن هنگام مسافرت، تغییر رژیم غذایی و تأثیر آن بر روی ابتلای فرد به کرونا و متغیر بودن فاکتورهای ویروس در هر یک از مناطق و به پیوست آن آسیب پذیر شدن بدن در مناطقی غیر از محل سکونت است.

به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: ابتلای هر یک از کادر درمان به ویروس کرونا موجب قرنطینه شدن وی به مدت ۲ هفته شده و در این زمان سختی کار این فرد به دوش دیگر همکاران می افتد بنابراین انتظار می‌رود شهروندان دانشگاه علوم پزشکی را در مهار این بیماری یاری دهند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16433