کد خبر : 16431
تاریخ : 1399/8/10
گروه خبری : خبر همدان

مردم می‌گویند:

روغن نیست

مسؤولان: کمبود روغن نداریم

هگمتانه-گروه خبر همدان: چند روزی است طبقه های عرضه روغن در فروشگاه ها خالی است و به ویژه روغن جامد کم یاب شده است و شهروندان اذعان می دارند که در برخی فروشگاه ها عرضه روغن سهمیه ای شده، این در حالی است که مسؤولان می گویند کمبود روغن نداریم. 

به گزارش هگمتانه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به وجود کارخانه تولید روغن در این استان گفت: به دلیل ذخیره مناسب این ماده غذایی کمبود روغن نداریم و هیچ مشکلی در تهیه و توزیع این فرآورده وجود ندارد.

حمیدرضا متین روز پنجشنبه اظهار کرد: روغن مایع و سرخ کردنی به وفور در استان وجود دارد و کارخانه روغن نگین نهاوند می‌تواند در این زمینه پاسخ‌گوی نیاز مردم باشد. 

وی با بیان اینکه واحد تولید کننده روغن جامد در همدان وجود ندارد گفت: نیاز استان از مناطق دیگر کشور تأمین می‌شود که به دلیل کاهش تولید شرکت های روغن ورامین و اطلس شاهد کمبود این نوع روغن در بازار هستیم. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: روز پنجشنبه ۸۰ هزار تن روغن مایع از کارخانه نگین تهیه شده و آمادگی تأمین و توزیع به صورت مستمر را داریم. 

متین با اشاره به اینکه تولید روغن جامد خوراکی در کشور کاهش یافته است خاطرنشان کرد: از دلایل آن می‌توان به بالا بودن هزینه‌های تولید این فرآورده و توصیه‌های بهداشتی برای مصرف نکردن روغن جامد اشاره کرد که کارخانه ها به سمت تولید روغن مایع خوراکی رفته‌اند.

متین به مردم اطمینان خاطر داد: روغن کمیاب و نادر نمی‌شود و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع استان این محصول به میزان لازم وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه روغن جامد خوراکی اغلب در صنف قنادان و در مناطق روستایی به سبب روال عرفی و سنتی مصرف می‌شود ابراز امیدواری کرد با تدابیر صورت گرفته از سوی مسؤولان کشوری مشکل تأمین روغن جامد به زودی مرتفع شود. 

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16431