کد خبر : 16268
تاریخ : 1399/8/6
گروه خبری : خبر همدان

سرقت کابل بهانه مخابرات برای قطعی‌های 10 روزه

هگمتانه-گروه خبر همدان: مدیر مخابرات شهرستان همدان گفت: علت خرابی‌ تلفن برخی مناطق در همدان سرقت کابل‌هاست که به دنبال رفع مشکل هستیم.

به گزارش هگمتانه، گفته می‌شود از روز سه شنبه هفته گذشته کابل‌های تلفن چهار راه نواب و آرام شرقی به سرقت رفته و تا امروز کاری از سوی شرکت مخابرات صورت نگرفته است.

همچنین عنوان شده که منطقه ۳۰ متری بنی هاشم، رکنی و شکریه تقریبا ۱۰ روز است که اتصال تلفن ندارند و این وضعیت در حالی است که به دلیل بیماری کرونا اغلب مردم دورکار هستند و به ارتباط اینترنتی نیاز دارند، به خصوص اینکه تحصیل دانش‌آموزانی از طریق شبکه‌های مجازی امکان‌پذیر است.

در این راستا میلاد برزگر مدیر مخابرات شهرستان همدان اظهار کرد: متأسفانه سرقت کابل‌های تلفن در شهر بسیار است و گاهی شده روز کابل جانمایی شده و شب به سرقت رفته است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هم سرقت کابل مطرح است و هم خراب کاری و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد گفت: همکاران ما تا جایی که توانسته‌اند سعی کرده‌اند این مسأله را حل کنند و در مدت یک یا دو روز مشکل رفع شود.

مدیر مخابرات شهرستان همدان با بیان اینکه سارقان کابل‌های تلفن تنها در همدان نیستند و بلکه در کشور این معضل وجود دارد افزود: گاهی یک متر کابل از وسط کار بریده می‌شود که سعی می‌کنیم آنجا را با تکه‌های کابل‌ پر کنیم و مشکل برطرف شود اما گاهی ۲۰۰ متر به سرقت می‌رود که تهیه این مقدار زمان‌بر است و هزینه زیادی را هم در برمی‌گیرد.

برزگر در پاسخ به اینکه برخی از مردم گلایه‌هایی دارند و خواستار رسیدگی فوری به این وضعیت هستند چراکه اغلب کارها به دلیل بیماری کرونا دورکاری شده و نیاز به اینترنت است افزود: تعداد نفرات نگهدارنده شبکه هوایی مخابرات محدود است که در این وضعیت کرونا متأسفانه تعدادی از آنها نیز بیمار شده‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند، و خرابی تلفن با این روال نسبت به شرایط عادی پنج برابر شده است.

مدیر مخابرات شهرستان همدان اضافه کرد: نیروها محدود هستند و از طرفی متقاضی اینترنت نسبت به شرایط عادی بسیار افزایش یافته است و سرقت هم وجود دارد و اینها دست به دست هم داده تا مشکلاتی ایجاد شود اما نهایت تلاش ما رفع نواقص است.

به نقل از فارس، وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه همدان نسبت به برخی استان وضعیت خوبی دارد گفت: رفع خرابی‌های تلفن در حال انجام است و به پیمانکار گفته‌ایم که در زیر ۵۰ متر مانند خرابی عادی اقدام و همان روز اصلاح شود اما بالای ۵۰ متر با تهیه کابل و صلاحدید لازم، در نهایت دو روز طول می‌کشد.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16268