کد خبر : 16266
تاریخ : 1399/8/6
گروه خبری : خبر همدان

همدان رتبه نخست کشور در آموزش پدافند غیرعامل

هگمتانه-گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: این استان با برگزاری ۱۷۴ دوره آموزشی در حوزه فرهنگ سازی و اهمیت پدافند غیرعامل رتبه نخست را در بین ۳۱ استان به‌دست آورد.

به گزارش هگمتانه، سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، 

افزود: دفاع غیر نظامی یا پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل باید فرهنگ سازی و آموزش داده شود.

استاندار همدان یادآور شد: با برقراری رزمایش‌ها باید از آسیب‌هایی که ممکن است دشمن به صورت غیرنظامی به ما وارد کند مانند هجوم های سایبری و یا آسیب های ناشی از بلایای طبیعی جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل ممکن رساند.

شاهرخی از کسب رتبه سوم استان همدان در زمینه تشکیل جلسات کارگروه‌های تخصصی خبر داد و برگزاری ۳۲ جلسه در کارگروه‌های تخصصی در سال جاری را نشان‌دهنده تداوم تلاش مدیران و اعضای ستاد پدافند غیرعامل دانست. 

وی عنوان کرد: استان همدان در عملکرد ۶ ماه نخست سال جاری با انجام ۷۲ رزمایش، بعد از استان‌های تهران و هرمزگان رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

شاهرخی با تأکید بر لزوم تداوم مستمر آمادگی ارگان‌های حساس اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های خدمت رسان و حساس مانند بیمارستان‌ها، در شرایط غیرعادی با قرار گرفتن در رزمایش‌ها سنجیده شود و از لحاظ تأسیسات و خدمات در آمادگی کامل باشند.

شاهرخی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد: همه طرح‌های اقتصادی، عمرانی و طرح‌های مهم به خصوص شهرداری‌ها در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی باید به پیوست پدافند غیرعامل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به نقل از ایرنا، وی خواستار تقویت همکاری‌ها و تعامل شهرستان‌ها در امور مرتبط با اهداف سازمانی اداره کل پدافند غیرعامل شد و بر برگزاری دوره‌های آموزشی، فعال کردن انجمن علمی پدافند غیرعامل، مشارکت سازمان های مردم نهاد و اطلاع رسانی با استفاده از ابزارهای موجود در فرهنگ سازی و اجتماعی کردن پدافند غیر عامل تأکید کرد.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/16266