کد خبر : 15959
تاریخ : 1399/7/27
گروه خبری : خبر همدان

برخورد با سارقان مطالبه همدانی‌ها

استاندار: در حوزه دوربین های پایش تصویری سرمایه گذاری شود

 

 

هگمتانه- گروه خبر همدان: در دیدار استاندار و فرمانده انتظامی استان همدان  بر جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان به عنوان مطالبه جدی همدانی‌ها تأکید شد.

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی استاندار همدان ظهر پنجشنبه در جمع فرماندهان انتظامی استان با تبریک هفته ناجا گفت: یکی از ملزومات مشارکت دادن مردم در مقوله امنیت، اجتماعی کردن امنیت است که در این راستا باید فعالیت‌های آموزشی را در دستور کار قرار داد تا با این شیوه آمار سرقت، سوانح جاده‌ای درون و برون شهری کاهش یابد.

شاهرخی با بیان اینکه همدان از استان‌های امن کشور است؛ یادآوری کرد: در جریان ناآرامی‌های آبان سال گذشته با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی و دیگر نیروها هیچ خسارتی به مردم همدان وارد نشد.

استاندار همدان در این جلسه با بیان اینکه همدان دارای یک مرکز مانیتورینگ مجهز است؛ افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه دوربین‌های پایش تصویری یک کار زیر بنایی و سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود.

شاهرخی بر جمع آوری معتادان خطرناک از شهر تاکید کرد و گفت: باید معتادان متجاهر را به مرکز ماده ۱۶ هدایت کرد کمااینکه پس از تکمیل ظرفیت می‌توان از توان مراکز ماده ۱۵ بهره گرفت.

وی نیروهای فعال در ناجا را از افراد مخلص و امین مردم دانست و افزود: همه سازمان‌ها و نهادها مکلف هستند نیروی انتظامی را به عنوان محور و ستون امنیت یاری دهند.

 

فرمانده انتظامی: 42 درصد تصادفات همدان در جاده های روستایی است

فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر از شهر و برخورد جدی و فوری با سارقان اموال مردم مهمترین مطالبه مردم این استان است.

سردار سلمان امیری اظهار کرد: در دومین روز کاری بازدید سرزده از برخی از کلانتری‌های شهر همدان صورت گرفت و پای درد دل شماری از مراجعه کنندگان نشستم.

وی اضافه کرد: مهمترین دلیل از این بازید شنیدن دغدغه ها و مطالبات مردم و سعی در رفع نیازها و مشکلات آنان است چراکه نیروی انتظامی خادم مردم بوده و هدفش کسب رضایت و اعتماد مردم به عنوان بالاترین سرمایه اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: نیروی انتظامی هر جا موفق به انجام کارهای خوب شود آن را به مردم منعکس می کند همچنین علت موفق نبودن در برخی از حوزه ها را نیز با بیان علل  و عوامل آن، با مردم در میان می گذارد.

سردار امیری جولان معتادان متجاهر و بالا بودن سرقت های خرد را از جمله دغدغه های مردم دانست و ابراز امیدواری کرد با فعال کردن مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ بتوان به این مشکل غلبه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع کرونا و مرخصی و آزادی زندانیان نگرانی ها درباره بیشتر شدن آمار سرقت افزایش یافت اما پلیس نسبت به دستگیری سارقان و استرداد اموال مسروقه به مالکان آنها تلاش می کند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نیازمند افزایش شمار دوربین پایش تصویری هستیم گفت: با سرمایه گذاری در این حوزه می توان از این ظرفیت برای پیشگیری از جرایم و برقراری امنیت استفاده کرد.

سردار امیری ادامه داد: با وجود فعالیت های صورت گرفته برای کاهش آمار سوانح جرحی و فوتی در حوزه پلیس راه و راهور اما همچنان نیازمند کاهش شمار جانباختگان سوانح رانندگی در این استان هستیم.

وی بیان کرد: بخشی از فعالیت ها باید آموزشی و فرهنگی و بخشی دیگر زیر ساختی باشد که در حوزه زیر ساختی باید با شناسایی نقاط حادثه خیز و ایمن سازی آنها از جمله نصب گاردریل و اصلاح شیب شیروانی و اختلاف ارتفاع نسبت به کاهش سوانح اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: ۴۲ درصد از سوانح فوتی، جرحی و خسارتی این استان در راه‌های روستایی رخ می دهد یعنی با وجود آسفالت مسیر روستایی اما به علت بی توجهی به زیر ساخت‌های مورد نیاز، زمینه مرگ کاربران از این جاده‌ها فراهم شده است.

سردار امیری اظهار کرد: همدان از نظر امنیتی جزو استان‌های خوب کشور است که این امنیت پایدار با تلاش اعضای شورای تامین و نیروهای موثر در برقراری امنیت مثل دستگاه قضایی، اطلاعات و سپاه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است و نیروهای خدوم و مخلص ناجا با توسل به شهدا و امام شهدا نسبت به تامین امنیت برای مردم تلاش می‌کنند.

سردار امیری افزود: امنیت یک مجموعه چند وجهی و بین بخشی است و همه گروه ها، سازمان ها و سمن ها در ایجاد آن نقش دارند و می توانند در برقراری امنیت مشارکت کرده و نقش آفرین باشند.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15959