کد خبر : 15912
تاریخ : 1399/7/24
گروه خبری : خبر همدان

برای اولین بار در شهر همدان

اجرای 38 هزار تن آسفالت در منطقه یک

 

 

هگمتانه- گروه خبر همدان: برای اولین بار در شهر همدان 38 هزار تن آسفالت در منطقه یک همدان اجرا شد.

به گزارش هگمتانه، در تعریف شهرداری می توان چنین گفت که شهرداری ها، همانند حکومت‌های محلی محسوب می شوند که عملکرد و فعالیت های آنها به توسعه یا توقف رشد اقتصادی شهرها می انجامد. 

تأمین نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی از جمله اصلاح زیرساخت های اساسی و آسفالت کردن معابر که توسط شهرداری ها پایه گذاری می شود می تواند در نهایت به پویایی اقتصاد یک شهر منجر شود.

در تابستان سال جاری یکی از مواردی که با گذر از معابر منطقه یک بسیار به چشم آمد اجرای عملیات آسفالت ریزی توسط گروه‌های مختلف در این منطقه بود که نشان دهنده اهمیت ارتقای زیرساخت های شهری برای توسعه شهر نزد مدیر این منطقه است. 

بر همین اساس با توجه به اهمیت این موضوع نزد شهروندان گفت و گویی را با مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه یکی از مهم ترین خواسته های شهروندان از مدیریت شهری آسفالت معابر است گفت: در سال جاری چهار گروه آسفالت ریزی در سطح منطقه به طور هم زمان فعال بودند تا بتوانیم پاسخ گوی نیازهای همشهریان باشیم.

مسعود دهبانی صابر با بیان اینکه در کنار پروژه های بزرگ آسفالت توجه ویژه ای نیز به معابر فرعی و کوچه ها داشتیم افزود: عملیات آسفالت و لکه گیری معابر فرعی از طریق مدیران نواحی، کارشناسان فنی و شهروندانی که با سامانه 137 تماس می گیرند بررسی و اولویت بندی شده و به سرعت عملیات آسفالت ریزی آنها صورت می پذیرفت که خوشبختانه بالغ بر صد کوچه و معبر  در سال جاری ترمیم و آسفالت ریزی شدند.  

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری 240 میلیارد ریال برای آسفالت ریزی در منطقه در نظر گرفتیم که این امر با گروه های دستی و فینشری به صورت شبانه روزی صورت پذیرفت و  با تلاش شبانه روزی همکاران بخش فنی توانستیم حدود سی و هشت هزار تن آسفالت در منطقه اجرا کنیم.

دهبانی صابر گفت: در سال جاری عملیات آسفالت ریزی لاین جنوبی بلوار ارم با مساحت بیست هزار متر مربع با استفاده از فناوری آسفالت پلیمری صورت پذیرفت که از مزایای اجرای این آسفالت می توان به بهبود چسبندگی بین قیر و سنگدانه اشاره کرد که باعث افزایش چشم گیر کیفیت و عمر آسفالت اجرایی می شود.

وی ادامه داد: این نوع از آسفالت پلیمری با سازگاری بالا با آب و هوای همدان طراحی شده است و از ویژگی های آن می توان به عدم تغییر شکل آسفالت در بلند مدت، چسبندگی بیشتر، مقاومت مناسب در برابر تغییر و حرکت، انعطاف در برابر تغییرات دمایی و... اشاره کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: یکی از معابر پر تردد که مسیر دسترسی محوطه گردشگری گنجنامه نیز محسوب می شود بلوار کولاب است که با استفاده از فناوری لایه زیرین ژئوتکستایل عملیات آسفالت آن انجام شد. که این محصول از الیاف پلی پروپیلن و پلی استر تشکیل شده واستفاده از این لایه باعث از بین رفتن ترک های انعکاسی، افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی و سایش و افزایش طول عمر آسفالت می شود.

وی افزود: در کوی خاتم و شهید مدرس تقاضای زیادی از سوی شهروندان برای اجرای عملیات آسفالت داشتیم که با استفاده از نظرات کارشناسان معابر دارای مشکل به طور کامل شناسایی شدند و بالغ بر هشت هزار تن آسفالت در معابر این دو کوی توزیع و پخش شد.

دهبانی صابر افزود: البته طی چندماه اخیر جاده قدیم دره مراد بیگ، خیابان شهید حق گویان، خیابان شهید قهرمان در بلوار بعثت، میدان جهاد، بلوار شهید زمانی، بلوار شهید اسلامیان، سعیدیه، کمال آباد،  خیابان بسیج، بلوار شهید فهمیده پشت بیمارستان بوعلی، محله سبد بافان و پارک لاله، خیابان میرزاده عشقی، خیابان جوادیه، خیابان شریعتی، بلوار بعثت، بلوار شهید احمدی روشن، بلوار سعیدیه شمالی و جنوبی، خیابان شهیدان دیباج و کوی خاتم از جمله معابر و مسیرهایی هستند که تاکنون عملیات آسفالت در معابر اصلی و فرعی آنها اجرایی شده است.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15912