کد خبر : 15346
تاریخ : 1399/7/10
گروه خبری : خبر همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان:

مدیران استان برای به کارگیری نیرو‌های غیربومی پاسخ‌گو باشند

هگمتانه، گروه خبر همدان: نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه اولویت نخست تعلیم و تربیت باید به‌کارگیری نیروهای انسانی بومی باشد، باید مدیران استان برای به کارگیری نیروی غیربومی در آموزش‌و‌پرورش استان همدان به صورت شفاف، پاسخ‌گو باشند.
به گزارش هگمتانه، اکبر کاوسی‌امید در نطق پیش از دستور چهل‌وششمین صحن شورا، اظهار کرد: ما به تمامی اقوام ایرانی به‌ویژه قوم سلحشور استان لرستان که هم در انقلاب هم دفاع مقدس نقش بی‌نظیری ایفا کردند، احترام می‌گذاریم؛ اما در حوزه جذب نیروی انسانی غیربومی در استان همدان نقد وارد است.
وی افزود: استان همدان تحصیل‌کرده‌های بسیاری به ویژه در حوزه‌های تکمیلی دارد و وضعیت نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف مطلوب است؛ اما به تازگی 42 نفر از نیروهای انسانی استان لرستان به عنوان حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش استان همدان مشغول به خدمت شده‌اند.
کاوسی‌امید ادامه داد: در این زمینه استاندار و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان باید به اذهان عمومی و نیروهای انسانی آماده‌ به کار در استان، پاسخ‌گو باشند.
 پارک‌ها و زمین‌های ورزشی شهر متولی ندارند
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه 10 درصد از امکانات یکی از بوستان‎های شهر همدان به سرقت رفته است، گفت: پارک‌ها و زمین‌های ورزشی شهر متولی ندارند و اینکه مسؤولیت نگهداری این اماکن عمومی از سوی چه ارگانی صورت خواهد پذیرفت؟
کاوسی‌امید افزود: باید مسؤولیت نگهداری از پارک‌ها و زمین‌های ورزشی هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، هزینه‌های هنگفتی برای احداث پارک و زمین ورزشی صرف شده است که باید شهردار و معاون خدمات شهری شهردار همدان در زمینه پوشش هزینه‌های متحمل شده به‌دلیل سرقت از این اماکن عمومی، پاسخ‌گو باشند.
* رحیمی‌فر: نیروی انتظامی برای نگهداری از پارک‌ها مسؤولیت دارد
علی رحیمی‌فر، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان هم معتقد است: نیروی انتظامی هم در زمینه نگهداری از پارک‌ها به‌منظور حفظ حریم عمومی شهر، مسؤولیت دارد.
 سلماسی: شیوه‌نامه نگهداری از زمین‌های ورزشی تدوین شده است
به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضوان سلماسی، عضو شورای شهر همدان نیز با اشاره به تأکیدات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در سه سال نخست مبنی بر حفظ و نگهداری زمین‌های ورزشی شهرداری، گفت: با توجه به افزایش 129 درصدی تعداد زمین‌های ورزشی، شیوه‌نامه حفظ و نگهداری زمین‌های مذکور در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با در نظر گرفتن استانداردهای اعلام شده از سوی معاونت شهرسازی و معماری تدوین شد؛ همچنین شرح خدمات مورد نیاز از سوی این سازمان به‌منظور اجرا به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری ابلاغ شده است که امیدواریم پیگیری عملیاتی شدن این فرآیند، در دستورکار کمیسیون مربوطه قرار گیرد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15346