کد خبر : 15188
تاریخ : 1399/7/6
گروه خبری : ورزش

امروز ساعت 17:30 در ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی

پاس همدان آماده آتش‌بازی سرنوشت

هگمتانه، گروه ورزش: پاس همدان پس از سپری کردن یک فصل سخت و طاقت فرسا در کنار حواشی فراوان و عجیبی که لیگ دسته دوم فوتبال کشور در خود جای داده بود، به مرحله آخر بازی‌ها رسیده است.
این تیم برای بازگشت به لیگ دسته یکم کشور تنها نود دقیقه فاصله دارد، تیم فوتبال پاس همدان امروز ششم مهر ماه، در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج میزبان بازی برگشت پلی آف با شهرداری آستارا خواهد بود که این بازی در ساعت 17:30 بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
موعود بنیادی‌فر، داور بین المللی فوتبال کشور قضاوت این دیدار حساس و سرنوشت ساز را به عهده دارد، علی الفتی و بابک خسروی به عنوان کمک داور اول و دوم و همچنین وحید زمانی داور چهارم این مسابقه هستند.
نادر جعفری نیز ناظر داوری این بازی خواهد بود که بر روی عملکرد داوران مسابقه نظارت خواهد داشت.
پاس در فصلی که سپری شد با 46 امتیاز جایگاه دوم گروه ب را از آن خود کرد و تنها با 3 امتیاز اختلاف نسبت به چوکای تالش آماده نبرد در مرحله پلی آف مسابقات برای صعود به لیگ یک شد.
این تیم می‌تواند طلسم چهار ساله حضور خود در لیگ دسته دوم که به هیچ وجه جایگاه واقعی این تیم ریشه دار نیست را بشکند و با صعود به لیگ یک برای بازگشت دوباره به سطوح بالاتر فوتبال ایران رویاپردازی کند که البته این امر با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌های بیش از پیش ممکن است. پاسی‌ها در دیدار رفت پلی آف لیگ دسته دوم فوتبال کشور با تیم شهرداری آستارا، با تک گل حمید حیدری در دقیقه 16 بازی به همراه گل زده در خانه حریف و توشه ایی پر از ورزشگاه تختی بندرانزلی به همدان بازگشتند که البته شهرداری آستارا به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه خانگی خود (وحدت آستارا)، در تختی میزبان پاس همدان بود.
پاس همدان محکوم به صعود و افتخارآفرینی بیش از پیش برای فوتبال استان است و هیچ نتیجه ایی جز صعود برای هواداران این تیم و فوتبال همدان قابل پذیرش نیست.
تیم فوتبال پاس همدان در اردیبهشتِ سال 90 به لیگ یک سقوط کرد و 5 سال در این لیگ حضور داشت. اما در ادامه این راه سقوطش دنباله دار شد و در نهایت از سال 95 تا به امروز در لیگ دسته دوم کشور حضور دارد.
پاسی که پس از انتقال به همدان در سال 86 تا به امروز نتایج مطلوب و مورد توجهی را کسب نکرده است باید با حمایت مسوولین عالی رتبه و استفاده از ظرفیت‌های بومی استان بار دیگر به قله فوتبال کشور بازگردد و استان همدان را از این فشار و هجمه عظیمی که از این انتقال تاریخی به دوش می‌کشد آزاد کند.
در تمامی سال‌هایی که سپری شد بودجه فراوانی برای این تیم دوست داشتنی هزینه شد و نام این تیم بر خلاف تیم‌های سال‌های دور فوتبال کشور همچنان زنده است و امیدواریم اعتبار و احترام گذشته خود را بازگرداند.
پاس همدان علاوه بر صعود به لیگ دسته یک کشور نیاز به حمایت‌های مالی خیلی بیشتر از این‌ها را دارد. در تمامی این سال‌ها پاس با مشکل کمبود بودجه کافی و بدهی‌های گذشته خود دست و پنجه نرم می‌کند و مسوولین عالی رتبه و مدیران مربوطه باید به دنبال بودجه چند برابری نسبت به لیگ دوم کشور باشند و این تیم را به حال خود رها نکنند که رقبای پاس در لیگ یک تا دندان مسلح هستند و از بیشترین بودجه ممکن برای رقابت با تیم‌های قدر لیگ یک استفاده خواهند کرد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15188