کد خبر : 15164
تاریخ : 1399/7/6
گروه خبری : خبر همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان:

درس‌آموزی از دفاع مقدس برای ادای مسؤولیت‌های سنگین امروز

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: بازخوانی‌ها و درس آموزی‌ها از دفاع مقدس به ما نشان می‌دهد که بدانیم همچون شهدا به قصد قرب الهی، با خلوص نیت و تبعیت محض از منویات رهبری با تکلیف مداری، وظایف محوله را انجام دهیم.
به گزارش هگمتانه، محمدرضا عدالتخواه عصر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: اگر امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم و می‌توانیم صلابت جمهوری اسلامی را به رخ استکبار جهانی بکشانیم، مدیون و مرهون رشادت‌های شهدا و رزمندگان، صبر و ایثار خانواده‌های آنان و تحمل رنج‌ها و سختی‌هایی هستیم که جانبازان و آزادگان ما بر جان خریدند.
وی با بیان اینکه آن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها امروز مسؤولیت ما را دشوار کرده است، اظهار کرد: در جهان بسیاری از جنگ‌ها انجام شده، اما در هیچ برهه‌ای از تاریخ به جز دوران‌هایی که ائمه اطهار (ع) بودند کسی نشنیده و ندیده که کلمه مقدس وجود داشته باشد.
عدالتخواه عنوان کرد: در جنگ‌های دیگر جهان در نهایت حرف تنها بر سر آب، خاک و تمامیت ارضی بوده در حالی که رزمندگان غیور ما از اسلام و اسلامیت نظام دفاع کردند، از این رو عنوان مقدس به دفاع ملت ما اختصاص یافته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید درس‌های آموزنده دفاع مقدس بازخوانی شود، عنوان کرد: این بازخوانی‌ها و درس آموزی‌ها از دفاع مقدس به ما نشان می‌دهد که بدانیم همچون شهدا به قصد قرب الهی، با خلوص نیت و تبعیت محض از منویات رهبری با تکلیف مداری، وظایف محوله را انجام دهیم.
رئیس کل دادگستری استان همدان از نقش دستگاه قضایی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن یاد کرد و گفت: جدای از آنکه بسیاری از رؤسا، قضات و کارمندان دستگاه قضایی همپای ملت غیور در جبهه‌های جنگ در برابر رژیم تا دندان مسلح بعث ایستادند و مردانه از جان خود گذشتند، بسیاری از خدمات قضایی نیز در دوران دفاع مقدس ارائه شد.
به نقل از مهر، عدالتخواه اضافه کرد: همکاری با ارگان‌های متولی در برقراری امنیت داخلی برای آسودگی خیال رزمندگان در جبهه‌ها و شناسایی دلیرمردان مفقودالاثر پس از بازگشت پیکرهای مطهرشان در زیرمجموعه‌های مرتبط با دستگاه قضایی محقق شده است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15164