کد خبر : 15162
تاریخ : 1399/7/6
گروه خبری : خبر همدان

یادداشت روز

بازتولید آورده‌های دفاع مقدس نوش‌دارویی برای همیشه

حسین صادقیان
هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم از بیانات چندبعدی مقام معظم رهبری در این باره تا محتوای برنامه‌های انجام شده به خوبی نشان داد زوایا و ره‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس آمیزه‌ای است که مؤلفه‌های آن می‌تواند برای خیلی از مسائل امروز و فردا کارگشا و پیشران باشد. رهبری فرزانه انقلاب اسلامی گذشته از طرح جوانب مختلف سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از محصولات بارز دوران دفاع مقدس نامیدند همین شهیدی که وی را صاحب مکتبی دانسته‌اند که در آخرین لایه خدمتی دولت استعمارساخته داعش را به زباله‌دانی تاریخ انداخت و با شهادتش عالمی را به حرکت هدفمند واداشت.
دوران دفاع مقدس کتابی پرمحتوا و چندجانبه است که باید زوایای آن مورد آموزش قرار گیرد تا ده‌ها مشکل و گره کشور به نفع مردم و برای سرافرازی بیش از پیش ایران اسلامی، حل و باز شود.
دیگر محصول و آورده این دوران مشعشع روحیه جهادی است که در ده‌ها پیشرفت از مصادیق بارز این روحیه در عرصه علم و فن‌آوری امروزه در کشور ما خودنمایی می‌کند سرعت پیشرفت علمی ما به قضاوت سازمان‌های بین‌المللی ره‌آوردی از وجود همین روحیه است. اگر در این مقطع دشمنان تا بن دندان مسلح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جرأت کج نگاه کردن به کشور ما را ندارند تکنولوژی و تسلیحاتی است که منبعث از فرهنگ خدامحور و عالمانه 8 سال دفاع مقدس است، دانش‌بنیان‌ها با الفبای دوران دفاع مقدس در حوزه اندیشه می‌روند تا قله‌های رفیع علم و فن‌‌آوری را فتح کنند.
با این حساب همه اندیشمندان دلسوز برای کشورمان باید برای بازتولید آورده‌های دفاع مقدس تلاش کنند چون همین نوش‌دارو می‌تواند مسائل و مطالبات چندبعدی جامعه ما را به سرمنزل مقصود برساند، شاید بتوان گفت مبنای این ره‌آوردها عاملی به نام خودباوری است، موقعیت شروع جنگ تحمیلی از جهات سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی در آن مقطع نشان می‌دهد که اگر خودباوری همان مؤلفه‌ای که امام خمینی راحل عظیم‌الشأن پی‌گیر مستمر آن بودند، نبود حتماً با مشکلات فراوان مواجه بودیم، ولی خودباوری و اعتقاد به اینکه ما می‌توانیم توانست جنگی علیه کشور را مدیریت کند که مورد حمایت قلدرهای جهانی و دولت‌های مرتجع منطقه بود و نهایتاً آنها را به سرکردگی صدام ملعون و معدوم شکست داده و به پشیمانی کشاند، بر همین اساس و اندیشه می‌توان مسائل پیش روی کشور را در بخش‌های مختلف حل کرد، تا شاهد پیشرفت و شکوفایی بیشتر جامعه انقلابیمان باشیم. إن‌شاءا...

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15162