کد خبر : 15135
تاریخ : 1399/7/5
گروه خبری : خبر همدان

نوراله‌زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان:

منطقه یک شهرداری الگوی مدیریت شهری در فضاسازی ایام محرم



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری منطقه یک الگوی مدیریت شهری در فضاسازی ایام محرم است.
به گزارش هگمتانه، نرگس نوراله‌زاده با اشاره به اینکه هرساله در ایام محرم شهرداری همدان نسبت به نصب پرچم‌ها و بنر‌های متناسب با این ایام اقدام می‌کند گفت: امسال شاهد رویکردی جدید در سطح منطقه یک بودیم که علاوه بر اقدامات هرساله شهرداری رنگ و بویی ویژه به محرم داد. وی ادامه داد: با شروع ایام محرم اتفاق نو و ویژه‌ای در سطح منطقه رخ داد و آن هم توجه ویژه به مضامین ادعیه و زیارات بود که به صورت بنر در نقاط مختلف منطقه یک و در مکان‌هایی با دید مناسب نصب شده بودند، همچنین استفاده از متون زیبای زیارت ناحیه مقدسه که توسط امام زمان (عج) درباره عاشورا مطرح شده است رویکرد مناسب دیگری بود که نتیجه آن جلب توجه شهروندان به حضور امام عصر (عج) در جامعه است.
نوراله زاده با بیان اینکه دعا و زیارت نقش بسیار مؤثری در آرامش شهروندان دارد گفت: ذکر و دعا باعث فرهنگ‌سازی و تغییر رویکرد و رفتار شهروندان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری منطقه یک در فضاسازی ایام محرم باعث استقبال بسیاری از شهروندان همدانی شد گفت: ما نیز به نمایندگی از مردم شهر همدان از تمامی افرادی که در این کار ارزشمند فرهنگی زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به خصوص بخش‌های مختلف شهرداری از رویکرد فضاسازی شهرداری منطقه یک الگو گرفته و در کنار مراسم مذهبی به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15135