کد خبر : 15119
تاریخ : 1399/7/4
گروه خبری : خبر همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

کرونا تا 3 هفته آینده صعودی است



هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ادامه روند صعودی مبتلایان به کروناویروس تا سه هفته آینده خبر داد.
به گزارش هگمتانه، ابراهیم جلیلی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 11 هزار و 906 نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که نتایج آزمایشات نشان داد از این تعداد، 4هزار و 169 مورد به کروناویروس مبتلا شدند.
وی تصریح کرد: متأسفانه تاکنون 558 نفر از این افراد فوت کرده اند و در حال حاضر نیز 553 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 35 نفر از این افراد شرایط مساعدی ندارند و در آی سی یو بستری هستند.
جلیلی خاطرنشان کرد: طی چهارشنبه گذشته 95 نفر با علایم بالینی و مشکوک به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که نشان دهنده افزایش دو برابری مراجعات نسبت به هفته گذشته است و پیش‌بینی می‌کنیم این روند تا سه هفته آینده ادامه داشته باشد مگر اینکه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تبیین کرد: برای پلن آ، 700 تخت در سراسر استان در نظر گرفتیم که فعلا 553 تخت، بیمار دارد.
جلیلی بیان کرد: تاکنون 185 نفر از مبتلایان به کروناویروس، پلاسما دریافت کرده‌اند که باعث تسریع روند بیماری شده است اما درمان قطعی نیست.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/15119