کد خبر : 14824
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : ورزش

دو قهرمان در یک وزن

مسعود و جمال؛ امیدهای کشتی همدان



هگمتانه، گروه ورزش: کشتی استان همدان پس از سالها افول دوباره در حال پوست‌اندازی است و در این میان مسعود کمروند و جمال خدابنده‌لو را می‌توان ستاره‌های حال حاضر این ورزش در همدان نامید.
اواسط دهه 80 استان همدان در اوج کشتی قرار داشت اما آرام آرام سیر نزولی خود را در پیش گرفت و به جایی رسید که دیگر به هیچ رسیدیم. ورزشی که برای همدانی‌ها همیشه بوی نشان المپیک می‌داد.
افول کشتی همدان، باعث شد تا دیگر نشانی از ورزش اول این استان در سطوح ملی نمایان نشود و ستاره‌ها دهه 80 نیز همه خاموش شدند و ورزش گوش‌شکسته‌های مادستان به سمت تاریکی پیش رفت. اما در این چند سال اخیر برنامه‌ریزی‌ها به سمتی رفته که دوباره کشتی همدان جان بگیرد.
در این میان دو ستاره بیشتر نمایان می‌شود که مسعود کمروند و جمال خدابنده‌لو تک‌ستاره‌های این روزهای کشتی در همدان شده‌اند که قطعاً می‌توانند با تلاش خودشان بار دیگر ورزش همدان را صاحب نشان‌های آسیایی، جهانی و حتی المپیک کنند.
کرونا ترمز کشتی همدان را کشیده است و در مسیر حرکت این ورزش را با سنگ‌اندازی روبه‌رو کرده است اما تمرینات خانگی ورزش‌کاران، انگیزه‌های آنها برای بالا رفتن دست‌هایشان در میانه دایره طلایی، را دوچندان کرده است.
مسعود و جمال هر دو کشتی‌گیران 74 کیلوگرمی استان همدان هستند که در سال 98 و قبل از شروع کرونا، درخشش خوبی در سطوح ملی و بین‌المللی داشتند و عملکردشان برای کشتی همدان بسیار عالی بوده است.
مسعود کمروند قهرمان خوش‌استایل استان همدان با توجه به انگیزه‌ای که برای المپیکی شدن دارد، او امید هیأت کشتی استان همدان در این راستا است، خیلی خوب و منسجم‌تر از قبل تمریناتش را دنبال می‌کند و شروع خوبی را رقم زده است.
کمروند باید نسبت به میادین پیش‌رو و داشتن چهار حریف منسجم در سطح ملی مدیریتش را روی کشتی و میدان مسابقات بیشتر کند و نقاط ضعف و قوت خود را تقویت و پرورش بدهد، با توجه به داشتن انگیزه و فعل خواستنی که به خوبی صرف می‌کند قطعاً می‌تواند موفقیت را برای میادین بزرگ به دست آورد.
جمال خدابنده‌لو دیگر جوان فعال، باانگیزه، علاقمند و پرنفس 74 کیلویی استان که در میادین امیدهای سال 98 عملکرد نسبتا راضی‌کننده‌ای را از خود به جای گذاشت.
خدابنده‌لو هنوز جوان و امید آینده است و باید برای در اوج ماندن از وزن خود مراقبت کند و کنترل وزنش را از دست ندهد. باید تلاش کند تا در پیچ‌های کشتی و جابجایی و پیچیدن‌ها مشکلات و نواقص را برطرف کند تا از نظر فنی و کلاس کشتی تقویت شود.
جمال اگر می‌خواهد از قافله رقیبانش عقب نماند باید اسب خود را زین کرده و در ذهن خودش تکرار کند که اگر می‌خواهد قهرمان شود باید زندگی و خواب و خوراکش قهرمانی و المپیکی باشد.
داشتن جمال خدابنده‌لو و مسعود کمروند در کنار هم و رقیب بودنشان ما را یاد سعید ابراهیمی و مصطفی یونسی‌نیا در دهه 80 می‌اندازد و این خود نشان از پشتوانه‌های خوب و محکمی برای آینده کشتی استان همدان دارد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14824