کد خبر : 14816
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : ایران و جهان

رئیس جمهوری

در حال بررسی بهترین گزینه برای وزارت صمت است



معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی با تعدادی از افرادی که در بررسی‌ها مورد شناسایی قرار گرفته بودند، مصاحبه کرد، برنامه‌های آنها را شنید و نظرات آنها را استماع کرد.رئیس‌جمهور در مجموع نسبت به این چند نفری که در هفته گذشته با آنها ملاقات کرد به جمع‌بندی نرسید.

تصویب تخصیص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس
بر اساس جزئیات آخرین جلسه اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده گذاری یک درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تأکید قرار گرفت. صندوق توسعه ملی در راستای اجرای مفاد تکالیف قانونی و به منظور حمایت و تقویت بازار سرمایه آمادگی خود را جهت سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد.

50 درصد کم شنوایی‌ها
قابل پیشگیری
مسؤول کمیته مطالعات ناشنوایی و کم شنوایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: بیش از نیمی از کم شنوایی‌ها قابل پیشگیری هستند.مداخله زودهنگام برای موفقیت همه کودکان کم شنوا از بدو تولد ضروری است، آگاهی افراد جامعه نسبت به اینگونه مسائل می‌تواند به پیشگیری از کم شنوایی‌ها از بدو تولد کودکان کمک کند.

قیمت دارو با ارز نیمایی
5 برابر می‌شود
سیدحسام الدین شریف نیا عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: تخصیص ارز نیمایی به دارو موجب بروز چالش در صنعت داروسازی کشور می‌شود و باعث خواهد شد قیمت دارو تا 5 برابر افزایش یابد.

هیچ وقت اراده جدی
در موضوع کنکور
وجود نداشته است
سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید مسئله کنکور را جدی بگیریم، هیچ‌وقت اراده جدی در موضوع کنکور وجود نداشته است و همیشه کار را ناقص گذاشته‌ایم و به بعد موکول کرده‌ایم.

اعاده اموال ناشی از فساد توسط مجرمان فراری از ایران
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در دیدار با مدیرکل دفتر سازمان ملل گفت: اعاده اموال ناشی از فساد یا سرقت توسط مجرمانی که از ایران فرار کرده و ‌‌در بهشت امن کشورهای غربی حضور دارند، موضوعی است که باید مورد توجه جدی دفتر مقابله قرار گیرد. خانم والی نیز گفت: اعاده اموال ناشی از فساد، موضوع مهمی برای دفتر مقابله است و مبنای حقوقی نیز برای همکاری در این حوزه، در کنوانسیون مبارزه با فساد وجود دارد و دفتر مقابله آماده است تا در این زمینه، با کشورهای علاقمند همکاری کند.

حذف رسانه‌های منتقد
از حیاط دولت!
در حالی که هر چهارشنبه خبرنگاران رسانه‌های مختلف برای پوشش برنامه حیاط دولت در ساختمان پاستور حاضر می‌شدند، این هفته نهاد ریاست جمهوری برخی خبرگزاری‌ها را از حضور در این برنامه منع کرد.

بدقولی دولت به اعتماد مردم صدمه وارد کرده است
میرسلیم نماینده تهران با بیان اینکه بدقولی دولت صدمه به اعتماد مردم وارد کرده است، گفت: ما باید این دولت را وادار کنیم تا جلو خسارت زدن به کشور را بگیرد. دولت حتی نظارت درست بر مخارج خود را هم ندارد. دولت اصلا آمادگی ندارد پایه مالیاتی را اصلاح کند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14816