کد خبر : 14808
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

پیش‌بینی برداشت بیش از 63 هزار تن گوجه در نهاوند



هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از 63 هزار تن گوجه در نهاوند برداشت می‌شود.
به گزارش هگمتانه، کریم حاج باباعلی با اشاره به آغاز برداشت گوجه‌فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول در نهاوند اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 63 هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت شود.
وی گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی کشت گوجه‌فرنگی در استان است که سالانه ده‌ها هزار تن از آن محصول برداشت و به بازار مصرف ارائه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: کشاورزان گوجه‌کار نهاوند امسال ارقام هیبرید، متین، استاندارد و... را در شهرستان کاشت کردند.
وی ادامه داد: امسال در این شهرستان بیش از 388 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گوجه اختصاص یافت که با توجه به متوسط برداشت 38 تن از هر هکتار پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از 63 هزار تن محصول در این شهرستان تولید شود.
حاج باباعلی در گفتگو با فارس گفت: بخشی از تولید گوجه فرنگی به صورت تازه‌خوری و پخت رب سنتی مصرف می‌شود و مابقی آن به کارخانه‌ها برای فرآوری و تبدیل به رب گوجه فرنگی انتقال داده می‌شود.
شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان است که در زمینه تولید برخی از محصولات زراعی و باغی مقام اول استان و حتی کشور را داراست.
در حال حاضر بیش از 97 هزار هکتار اراضی کشاورزی در نهاوند وجود دارد که بیش از 33 هزار هکتار آن اراضی زراعی و مابقی باغات را تشکیل می‌دهد.


ضرورت مستندسازی یافته‌های پژوهشی
دفاع مقدس در تویسرکان
هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار تویسرکان قول مساعدت مالی از اعتبارات شهرستان برای تحقق اهداف شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داد و گفت: امیدواریم مستندسازی یافته‌های پژوهشی دفاع مقدس را به نحو مطلوب انجام دهیم.
به گزارش هگمتانه، سید رسول حسینی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه هر آنچه ما داریم از قِبل رشادت و جانفشانی رزمندگان دفاع مقدس است اظهار کرد: سهم شهرستان تویسرکان در دفاع مقدس قابل توجه بوده که می‌توان از نقش‌آفرینی رزمندگان این دیار در عملیات مرصاد یاد کرد.
وی با اشاره به ابلاغ حکم کمیته‌های هفت‌گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تویسرکان افزود: این شورا با محوریت کمیته‌ها جایگاه شهرستان را در عرصه دفاع مقدس آنچنان که شایسته آن است در محورهای تعیین شده به نسل‌های انقلاب معرفی و بشناساند.
فرماندار تویسرکان قول مساعدت مالی از اعتبارات شهرستان در قالب تملک و دارایی برای تحقق اهداف شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان را داد و گفت: امیدواریم بتوانیم مستندسازی یافته‌های پژوهشی دفاع مقدس شهرستان را به نحو مطلوب انجام دهیم.
به نقل از فارس، وی با تأکید بر فضاسازی سطح شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: برخی از پروژه‌هایی که هفته دولت موفق به افتتاح یا کلنگ‌زنی آن‌ها نشدیم در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.


متلاشی شدن باند حرفه‌ای حفاران غیرمجاز در ملایر
هگمتانه، گروه شهرستان: فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه افرادی در حوالی روستایی از توابع ملایر مشغول حفاری هستند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
به گزارش هگمتانه، سرهنگ محمدباقر سلگی افزود: تعدادی از متهمان با رؤیت مأموران در حین عزیمت به منطقه صعب العبور متواری و تعداد یک نفر از اعضای این باند دستگیر شد و با هماهنگی مقام قضایی متهم برای انجام تحقیقات به مقر انتظامی انتقال داده شد.
وی با بیان اینکه یک گروه ویژه دیگر از مأموران انتظامی به محل حفاری اعزام شدند و مشاهده کردند که گودالی به عمق حدود 20 متر توسط اعضای این باند طی چند ماه حفر شده بود، خاطرنشان کرد: با بررسی به عمل آمده از مکان حفاری مقادیر قابل توجهی آلات مورد احتیاج در امر حفاری کشف و ضبط و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14808