کد خبر : 14807
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : شهرستان

مرمت کاروانسرای «سعادت» نهاوند


هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با اشاره به مرمت کاروانسرای «سعادت» گفت: این بنا یکی از کاروانسراهای قدیمی شهر نهاوند است که در سال 96 به فهرست آثار ملی اضافه شده است.
به گزارش هگمتانه، محسن جانجان با بیان اینکه هیچ‌گونه اقدام مرمتی و ‌حفاظتی طی سال‌های گذسته روی کاروانسرا انجام نشده بود، مطرح کرد: بنا، با اعتباری بیش از 100 میلیون تومان و بعد از 40 سال در حال مرمت است و این فصل از مرمت روی جداره نمای بیرونی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بنا متعلق به اواخر دوره قاجار است، افزود: کاروانسرای سعادت در بافت تاریخی و ‌مجاور بازار قدیمی شهر نهاوند قرار دارد، کاروانسرای گلشن نیز در این بخش از شهر است که حجره‌هایش با اصناف سنتی فعال هستند.
جانجان با بیان اینکه در مرمت کاروانسرای سعادت سعی در حفظ اصالت بنا خواهیم کرد، یادآور شد: در سه سال اخیر بناهایی مانند حمام حاج آقا تراب، حمام گلشن، پل زرامین، مقبره درب شیخ، امامزاده بدیع‌الزمان و خانه شهید قدوسی مرمت شده‌اند که همگی در راستای حفظ و نگهداری بناها صورت گرفته است.
به نقل از ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند در پایان یادآور شد: در شهرستان نهاوند 154 اثر ملموس و غیرملموس وجود دارد که حدود 100 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است و تلاش می‌کنیم پرونده ثبتی بقیه آثار هم به ترتیب اولویت آماده شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14807