کد خبر : 14800
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : خبر همدان

تلاش ویژه منطقه 2 در نورپردازی و زیباسازی شهر

نصب یادمان یاحسین(ع) در مصلی



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر منطقه دو شهرداری همدان از نصب یادمان یاحسین(ع) در مصلی همدان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، حامد جلیلوند با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه نورپردازی با ابعاد مختلف در سطح منطقه صورت گرفته است، گفت: از آنجایی که مهم‌ترین شاخصه مدیریت شهری موفق، توانایی پاسخ به نیازهای شهروندان است، نورپردازی صحیحِ اماکن شهری می‌تواند نیاز شهروندان به فعالیتی امن و دلپذیر در ساعات شب را مرتفع نموده و تأثیری خوشایند بر روان آنها داشته باشد.
وی ادامه داد: به همین دلیل، امروزه در شهرهای پیشرو، مجموعه‌ مدیریت شهری در تعاملی مثبت با متخصصان این موضوع، نگرش اجتماعی به نورپردازی شهری را دنبال کرده و با استفاده از آن، درصدد ایجاد ارتباط میان شهروندان و محیط شهری هستیم. مدیر منطقه دو شهرداری همدان از بهره برداری پروژه نورپردازی بلوار شهید مدنی خبر داد و افزود: در راستای تأکید عباس صوفی شهردار همدان نسبت به پروژه زیباسازی بصری شهر همدان، برنامه‌های منسجم و نظام‌مند زیباسازی فضاهای شهری در شهرداری منطقه دو به جدیت تمام در حال انجام و پیگیری است و در مبحث زیباسازی امسال سعی بر آن است که منطقه دو پیشتاز این حوزه در شهر باشد.
وی نورپردازی را یکی از مهمترین اصول در احیا منظر شب و زیبایی معابر عمومی دانست و افزود: شهرداری منطقه دو در راستای زیباسازی شهر در هنگام شب اقدام به نورپردازی خیابان بوعلی، بلوار شهید مدنی، پل رسالت، چندین آبنما، نماد منور و اصلاح روشنایی پارک‌های موجود در منطقه کرده است. جلیلوند با اشاره به احداث آبنما در منطقه افزود: با هدف ایجاد چشم انداز مطلوب و دلپذیر در معابر و میادین پرتردد منطقه و تأثیر گذاری آبنما در آرامش روحی و بصری، طرح احداث آبنما در نقاط پرتردد که بیشتر مورد دید شهروندان است اجرا می‌شود که در این راستا احداث آبنما در تقاطع رسالت، باغ گل‌ها و مرمت و بازسازی آبنمای میدان 13 آبان، پارک کودک و ابتدای بلوار شهید مدنی اجرایی شد.
وی از سوی دیگر وجود آبنماها را در متعادل سازی آب و هوای شهری در فصل گرم سال تأثیرگذار دانست و افزود: توجه به شاخص‏‌های بصری با در نظر گرفتن شاخص‌های فنی و ایمنی در طراحی آب‏نما می‌‏تواند در منظرسازی محیط و ارتقای هویت آن مؤثر باشد از این رو با علم به این مسائل در مدیریت شهری سعی می‌شود با توجه به نقش این عنصر جاذب در مراودات اجتماعی و زیباسازی شهر، اصول و مبانی طراحی پیش‏بینی شود تا بتوان در ارتقای جایگاه فرهنگی، هنری و بصری آن در فضای شهری بهره برد.
جلیلوند در پایان با اشاره به سیاه پوش شدن فضای شهری منطقه دو هم زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان افزود: یادمان ویژه ماه محرم با طرح "یا حسین(ع)" در مصلی همدان به همت شهرداری منطقه دو با همکاری گردان رزمی جهادی 166 امام حسین (ع) تیپ 32 انصارالحسین(ع) نصب شد که دید شبانه منحصر به فردی در این مسیر به وجود آورده است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14800