کد خبر : 14793
تاریخ : 1399/6/25
گروه خبری : خبر همدان

آیت‌الله شعبانی:

رسانه‌ها امیدافزایی و مطالبه‌گری را جدی بگیرند



هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها باید اعتمادآفرین و امیدافزا باشند گفت: بیان حق و حقیقت در هر فضایی به خصوص بستر رسانه مهم است بنابراین هر رسانه‌ای از هر جناح سیاسی در این مسیر گام بردارد برای بنده ارزشمند است.
به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها با تأکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی و تقویت اعتماد بین مردم اظهار کرد: قلم رسانه باید در عین اعتمادآفرینی و امیدافزایی، مطالبه‌گری و تلاش برای حل مشکلات جامعه را جدی بگیرد.
وی با بیان اینکه رسانه‌های ضد انقلاب از هر ابزاری برای مدیریت افکار عمومی استفاده می‌کنند گفت: رسانه‌های ایران اسلامی به خصوص جریان انقلاب باید فضای اعتماد در کشور را تقویت کرده و با پاسخ بهنگام به شبهه‌های دشمنان و در اکثر مواقع با پیش‌دستی و نگاه پیشگیرانه مانع از تحقق اهداف دشمن شوند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه رسانه باید با مردم عادی جامعه از هر قشری ارتباط داشته باشد و حرف آنها را به گوش مسؤولان برساند افزود: در برخی مواقع دیده می‌شود که اکثر رسانه‌ها درگیر خواص خاصی هستند و ارتباط با قشر خاکستری جامعه کم است در صورتی که باید این خلأ جبران شود.
وی ارتقای سواد رسانه‌ای فعالان رسانه و به تبع آن جامعه را یک ضرورت دانست و در پی درخواست حضار مبنی بر برگزاری کلاس اخلاق رسانه توسط ایشان اظهار کرد: از برگزاری کلاس «اخلاق رسانه» و «سواد رسانه» استقبال می‌کنم.
آیت‌ا... شعبانی با بیان اینکه رسانه‌ها باید تمام موضوعات را رصد کنند و واکنش سریع و درست نسبت به مطالب شبهه‌برانگیز و ضد دین و کشور داشته باشند گفت: برخی از کانال‌های فضای مجازی با نشر نماهنگ‌های طنز در ظاهر فضای شادی را برای مخاطبان رقم می‌زنند اما در پشت پرده دنبال اهداف خاصی هستند که در متن این فیلم‌های کوتاه فرهنگ، سنت و دین هدف قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم بیان حرف حق و درست اظهار کرد: معتقدم بیان حق و حقیقت در هر فضایی به خصوص بستر رسانه مهم است بنابراین هر رسانه‌ای از هر جناح سیاسی در این مسیر گام بردارد برای بنده ارزشمند است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14793