کد خبر : 14753
تاریخ : 1399/6/25
گروه خبری : خبر همدان

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان با حضور در دفتر هگمتانه:

جای خالی روز پاکبان در تقویم

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان خواستار ثبت روز پاکبان در روزشمار توسط شهرداری همدان شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، مرتضی رضایی با حضور در دفتر روزنامه هگمتانه به مناسبت روز پاک‌سازی زمین گفت: کنترل وضعیت سلامت کارگران به صورت روزانه در اولویت اقدامات حوزه خدمات شهری است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه مدیریت خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری با سه عامل مدیریت، هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری در حال فعالیت است که در واحد هماهنگی جلسات منظم در دستور کار است.
وی در ادامه تصریح کرد: مسؤول تنظیف چشم بینای هر منطقه است و همچنین با اشراف کامل بر تمام محله‌های همدان به صورت هرمی با سرکارگران و کارگران در حال خدمات رسانی هستند.
رضایی اظهار کرد: علاوه بر آن اقداماتی برای هماهنگی بیشتر یکسان سازی فرم‌هایی که در 4 منطقه وجود داشته انجام شده که برای این کار از کارشناسان شهرسازی استفاده کردیم و با کسانی که به تأسیسات شهری صدمه می‌زنند مقابله شده است.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه روزانه کار خدمات شهری در دو شیفت به صورت 8ساعته انجام می‌شود اعلام کرد: صبح‌ها از ساعت 4 فعالیت اعضا شروع شده و تا 7 صبح پاک‌سازی معابر اصلی انجام می‌شود و پس از یک استراحت کوتاه وارد معابر فرعی شده و عملیات پاک‌سازی تا ساعت 9انجام می‌شود و در شیفت دوم از ساعت 14 تا 16 به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان از همکاری پیمانکاران با خدمات شهری اظهار رضایت کرد و افزود: حوزه خدمات شهری ناظر بر فعالیت پیمانکاران است و همه در راستاری ارائه خدمات به شهر در یک سو در حرکت هستند. ضمن اینکه هرکدام ماهانه یک صورت وضعیت دارند که پس از تنظیم وارد واحد پرداخت حقوق شده و حق اعضا پرداخت می‌شود.
رتبه دوم شهرداری در ضدعفونی معابر
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص هماهنگی و نظارت بر ضدعفونی معابر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مدیریت شهری، در بررسی‌های انجام شده شهرداری پس از اداره بهداشت برای ضد عفونی منظم در مقابله با کرونا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
رضایی از عقد قرارداد با پیمانکاران جدید خبر داد و گفت: آنچه اهمیت دارد، پرداختن به سلامت کارگران است که امسال پیش از قرارداد آزمایش طب کار در مورد کارگران انجام شده و سلامت کامل کارگران مورد بررسی قرار گرفت و آنهایی که توانایی کار کردن نداشتند بررسی و آن دسته از افراد که نیازمند درمان بودند تحت درمان قرار گرفتند؛ چراکه سلامت تک تک زیرمجموعه‌ها در حوزه خدمات شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: یک کارشناس بهداشت به مجموعه اضافه شده که برای همه کارگران پرونده بهداشتی تشکیل داده و اطلاعات لازم برای حدود 800 کارگر در پرونده آنها ثبت شده و مقرر شده به خانواده اعضا نیز مشاوره پزشکی داده شود و بهداشت روان کارگران و خانواده کارگران مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان همچنین خاطرنشان کرد: در اوج کرونا از تمامی کارگران و اعضای حوزه خدمات شهری با هزینه شهرداری آزمایش کرونا گرفته شد که خوشبختانه مورد حادی نداشتیم.
رضایی گفت: در گذشته مسؤولان حوزه خدمات شهری پس از گشت در شهر موارد قابل پیگیری را به مراکز چهارگانه با بی سیم گزارش می‌دادند و پیام‌ها به صورت دستی به مرکز پیام اطلاع رسانی می‌شد که در حال حاضر با استفاده از سامانه 137 همه پیام‌ها وارد سامانه می‌شود و اقدامات سرعت می‌گیرد ضمن اینکه خدمات سالانه و رفع نواقص که توسط خدمات شهری انجام می‌شد جایی ثبت نمی‌شد که سامانه 137 به رفع این مشکل نیز کمک کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از کارگروه‌های فعال ما کارگروه سیلاب است افزود: در لای‌روبی اقدامات بسیاری انجام شده به طور مثال رودخانه شهید صفری بازسازی مسیر شده است و رودخانه قاسم آباد نیز با پیشرفت 70 درصدی در حال بازسازی است و پاک‌سازی شده است.
رضایی از بازدید از شرکت ابراهیم تهران برای خرید ماشین‌های تنظیف خبر داد و اعلام کرد: گزارش‌هایی تهیه شده که برای پاک‌سازی پیاده راه‌ها از ماشین آلات پاک‌سازی استفاده شود تا مانع از تحلیل انرژی نیروها باشد.
وی افزود: در همین راستا اقداماتی برای خرید جی پی اس به منظور کنترل ماشین آلات و در دسترس بودن آنها انجام شده تا کنترل هزار کارگر برای پیشبرد کار با سهولت انجام شود و زمان و نحوه فعالیت با دستگاه‌های جی پی اس مورد بررسی لحظه‌ای قرار گیرد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به تعویض لباس پاکبانان گفت: اقدام دیگر تعویض رنگ لباس پاکبانان بود که هم رنگ مناسبی دارد و هم از بهترین نوع پارچه تهیه شده و در یک سال کاری 5 دست لباس برای هر پاکبان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: واحد خدمات شهری در 24 ساعت استراحت ندارد و پیوسته درحال فعالیت است.
رضایی در خصوص فعالیت گرمخانه آقایان در همدان تصریح کرد: گرمخانه به صورت شبانه روزی در اختیار افراد بی خانمان است به طوری که روزانه به صورت میانگین به 50 نفر صبحانه و شام توسط شهرداری داده می‌شود و مسائل بهداشتی در این واحد در اولویت است که در کنار آن گشت فوریت‌های اجتماعی نیز فعال است و موارد محلی که گزارش داده می‌شود را جمع آوری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا انضباطی نیز بر توزیع اقلام بهداشتی در مرکز شهر اجرا شده افزود: در زمینه مقابله با کرونا 17 محل عرضه مستقیم ماسک مجوز گرفته و چادرهای یک شکل در اختیار تولیدکنندگان ماسک به منظور فروش اقلام بهداشتی قرار گرفته است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14753