کد خبر : 14749
تاریخ : 1399/6/25
گروه خبری : خبر همدان

نشست استاندار و مجمع نمایندگان استان همدان با معاون اول رئیس جمهور

پیگیری مسائل استان در دیدار با جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور: ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی همدان گسترده است




هگمتانه، گروه خبر همدان: نشست استاندار همدان و اعضای مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور به منظور پیگیری‌ مسائل استان توسط استاندار و مجمع نمایندگان استان برگزار شد.
به گزارش هگمتانه، معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به نقش پراهمیت دولت و مجلس در اداره کشور گفت: انسجام و همدلی میان قوای سه گانه لازمه حل مشکلات مردم است و می‌تواند مردم را به آینده کشور امیدوار کند.
اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه درک مشترک دولت و مجلس از مشکلات کشور برای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چالش‌های پیش روی کشور بسیار راهگشاست، گفت: تدوین بودجه سال آینده کشور فرصت بسیار مناسب و خوبی برای به تفاهم رسیدن دولت و مجلس بر سر مسایل کلان اقتصادی کشور خواهد بود و انتظار می‌رود این تفاهم نقش مؤثری در حل مشکلات و مسائل ایفا کند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه از استان همدان به عنوان یکی از استان‌های پراهمیت و پایتخت تاریخی و تمدنی کشور یاد کرد و گفت: استان همدان از ظرفیت‌های گسترده در بخش گردشگری و کشاورزی برخوردار است و خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش صنعت نیز در این استان فعال شده است.
استاندار همدان نیز در سفر خود به تهران، علاوه بر پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا و رایزنی با مقامات ارشد دولت، در این نشست همراه با مجمع نمایندگان استان گزارشی از آخرین وضعیت مسائل و مشکلات استانی ارائه کرد.
سید سعید شاهرخی طی رایزنی‌های مختلف در راستای پیگیری طرح‎ها و برنامه‌های استان با مقامات ارشد دولت و در جلسه خود با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های مختلف و پروژه‌های متعدد در دست اجرا ارائه کرد و گفت: این استان همانند کارگاهی بزرگ است که در گوشه و کنار آن کار و فعالیت در زمینه‌های مختلف جریان دارد.
وی همچنین با ارائه گزارشی از میزان ابتلا و بستری‌های ناشی از شیوع کرونا، گفت: خوشبختانه میزان بستری، ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان همدان پایین‌تر از میانگین کشور بوده که این به دلیل رعایت فاصله اجتماعی از سوی مردم و بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوده است.
نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه هر یک به صورت جداگانه گزارشی از مسایل و مشکلات مختلف استان و حوزه‌های انتخابیه خود ارائه کردند و خواستار نگاه ویژه دولت برای برطرف کردن چالش‌ها و نواقص در استان شدند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14749