کد خبر : 14718
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : شهرستان

فرماندار نهاوند:

اجرای طرح ضربتی 21 روزه مقابله با کرونا

هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار نهاوند گفت: سومین مرحله طرح 21 روزه ضربتی مقابله با شیوع کرونا با توجه به وضعیت نارنجی این شهرستان از روز گذشته در نهاوند آغاز شد.

به گزارش هگمتانه، مراد ناصری ظهر روز گذشته در ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه زیستی در فرمانداری اظهار کرد: اجرای طرح‌های ضربتی 21 روزه تاکنون در سطح شهرستان اثر مثبتی داشته و در گذشته توانسته با همکاری خوب مردم وضعیت نهاوند را از قرمز به زرد متمایل به سفید تغییر دهد.

وی انجام این طرح را با محوریت اتاق اصناف عنوان کرد و افزود: در این رابطه باید روزانه دو نوبت صبح و بعدازظهر به مدت یک ساعت از طریق ماشین بلندگودار در سطح شهر و روستا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر ما در شرایط بحرانی قرار داریم و هیچ مدیری نمی‌تواند نسبت به این شرایط بی‌تفاوت باشد اضافه کرد: هر مدیری در سطح شهرستان نسبت به وضعیت کرونا مسؤولیت دارد و باید همه پای کار بیایند زیرا مقابله با کرونا به تنهایی از دست ما و یا چند دستگاه خاص امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست افزود: باید ضمن انجام فعالیت‌های روزانه، شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شده و مسؤولین نظارت کامل بر آن داشته باشند و در برابر کارهای خود هم مسؤولیت‌پذیر باشند.

ناصری از بانک‌ها به عنوان یکی از مراکز مهم برای رعایت اصول بهداشتی یاد کرد و افزود: اینکه کارمندان بانک با کشیدن نایلون خودشان را قرنطینه کرده و به فکر سلامتی خودشان باشند و مردم را به حال خود رها کنند برای ما پذیرفته شده نیست.

وی ادامه داد: باید راهکارهای تأمین سلامت ارباب رجوع در ادارات مد نظر قرار گرفته و از ارائه خدمات بانکی به افرادی که شیوه‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند خودداری شود.

فرماندار نهاوند با انتقاد از برخی از افراد که کرونا را جدی نگرفته و نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها بی‌تفاوت شده‌اند یادآور شد: نباید ویروس کرونا را سیاسی کرد زیرا خطر جدی است و برخی متأسفانه به دنبال عادی سازی این مساله در جامعه بوده و نسبت به رعایت مسائل بهداشتی سهل‌انگاری کرده و حتی آن را تبلیغ می‌کنند.

وی رسیدن به شرایط زرد و سفید در دوره قبل را نتیجه رعایت بهداشت و موارد ایمنی از سوی مردم عنوان کرد و گفت: در مردادماه وضعیت شهرستان از حالت قرمز به زرد تبدیل شد اما با ناپرهیزی تعدادی از مردم و رونق تجمعات، مجددا در حال نزدیک شدن به وضعیت بحرانی هستیم که در صورت رعایت شیوه‌نامه‌ها مجددا شرایط خوبی را تجربه خواهیم کرد.

ناصری بخشداران را رکن اصلی مقابله با کرونا در سطح روستاها دانست و افزود: بخشداران باید از طریق دهیاران مسائل و اصول بهداشتی را به مردم اطلاع‌‌رسانی کنند که در این رابطه برخی از بخشداران مانند بخشداری خزل در این زمینه همکاری خوبی را از خود نشان ندادند.

وی افزود: دهیاری که نتواند سلامت مردم را تأمین کرده و نسبت به عوامل تهدیدکننده در سطح روستا از خود واکنشی نداشته باشد نباید در پست دهیاری بماند زیرا اینها از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند و باید در برابر آن نیز پاسخگو باشند.

رئیس قرارگاه زیستی نهاوند استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی را مهمترین راهکار برای مقابله با کرونا ذکر کرد و یاد آور شد: تقویت کار فرهنگی در بین مردم بهترین راهکار برای مقابله با کروناست زیرا همین موضوع کرونا را در نهاوند از وضعیت قرمز به زرد تبدیل کرد.

وی از مرکز بهداشت خواست آمار مبتلایان به کرونا و یا فوتی‌های ناشی از آن را به بخشداران اعلام و آنها نیز به دهیاران روستاهای زیر پوشش اطلاع دهند تا تصمیمات متناسب با آن گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند نیز با بیان اینکه طی چند روز گذشته وضعیت نهاوند بحرانی شده و اگر مردم رعایت نکنند قطعا روزهای حادتری را تجربه خواهیم کرد افزود: متأسفانه طی روزهای گذشته استفاده از ماسک از سوی مردم در مقایسه با گذشته کمتر شده است.

سیامک دانشور ادامه داد: تجمعاتی مانند عروسی‌ها و یا شرکت در مجالس عزا بیشتر شده و همین عامل باعث بالا رفتن روند رو به رشد تعداد مبتلایان شهرستان شده است که باید طرح ضربتی در سطح شهرستان به اجرا درآید.

به نقل از فارس، وی در بخش پایانی سخنانش گفت: برای کنترل رشد این بیماری از بخشداران و دهیاران روستا انتظار داریم با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14718