کد خبر : 14710
تاریخ : 1399/6/26
گروه خبری : خبر همدان

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان:

مرحله یک تقاطع سردار همدانی آماده آسفالت

استفاده از آسفالت پلیمری در تقاطع

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان با اشاره به آماده بودن مرحله یک تقاطع غیر هم سطح سردار همدانی برای آسفالت، گفت: در عملیات آسفالت‌ریزی تقاطع غیرهم‌سطح سردار شهید همدانی با توجه به حجم ترافیک و شیب‌های پل از آسفالت پلیمری استفاده می‌شود.

احسان صباغی در گفتگو با خبرنگار هگمتانه، در خصوص عملیات آسفالت‌ریزی تقاطع غیرهم‌سطح سردار شهید همدانی گفت: با توجه به تأکیدات شهردار همدان در خصوص تسریع در عملیات تقاطع غیرهم‌سطح سردار همدانی، مرحله یک پروژه که حدفاصل بلوار انقلاب و بلوار نیروی انتظامی است آماده آسفالت است.

صباغی ادامه داد: با توجه به وجود نگرانی از بابت توده‌های خاکی در محدوده پروژه و بارش‌های پاییزی و اختلال در روند کار، آسفالت آستر پروژه در هفته گذشته توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان شروع شد و در این عملیات که در کمتر از 10 ساعت به طول انجامید بالغ بر یک‌هزار تن آسفالت صفر بیست و پنج پخش و تسطیح شد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری گفت: با توجه به در پیش بودن بارش‌های پاییزی و تراکم و دانه‌بندی کوله‌های خاکی در مسیر پروژه، عملیات آسترریزی تقاطع غیرهم‌سطح سردار همدانی، گام مؤثری است که می‌تواند از تغییرات احتمالی که با بارش‌ها پیش می‌آید جلوگیری کند تا بتوانیم در برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین شده این پل را برای افتتاح توسط معاونت عمران و زیربنایی شهری تحویل منطقه دهیم تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

صباغی در خصوص زمان اجرای آسفالت پروژه گفت: با توجه به اجرای قشر و بیندر یا همان آستر آسفالت توسط سازمان و به محض تکمیل شدن جزئیات روی عرشه تقاطع غیرهم‌سطح سردار همدانی هرچه سریع‌تر روکش آسفالت اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران وزن آسفالت مورد نیاز پروژه را در مرحله اول با توجه به طول 600 متری عرشه پل 3500 تن تخمین زدند و همچنین اظهار کردند که همه مراحل خرید، پخش، تسطیح آسفالت توسط سازمان عمران انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در خصوص کیفیت آسفالت در نظر گرفته شده برای این تقاطع غیر هم سطح گفت: ما از قیر هشتاد و پنج درصد در همه معابر استفاده می‌کنیم به عنوان مثال روکش آسفالت بلوار ارم که توسط سازمان عمران انجام شد، آسفالت پلیمری بود و آسفالتی که در پروژه تقاطع غیرهم‌سطح سردار همدانی استفاده می‌شود با توجه به نظر مشاوران و در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی چون حجم ترافیک و شیب پل آسفالت پلیمری است.

احسان صباغی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی مجموعه سازمان عمران 50 هزار تن آسفالت در معابر شهر همدان پخش و تسطیح شده است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/14710