کد خبر : 13549
تاریخ : 1399/5/21
گروه خبری : خبر همدان

شیوه‌نامه‌ بازگشایی مدارس همدان تدوین شد

آموزش غیرحضوری در استان‌های قرمز

هگمتانه، گروه خبر همدان: شیوه‌نامه‌ بازگشایی مدارس همدان تدوین شد و بر اساس آن در استان‌های قرمز آموزش غیرحضوری و از طریق برنامه شاد و صدا و سیما خواهد بود.

به گزارش هگمتانه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان روز دوشنبه در جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش همدان گفت: شیوه‌نامه‌هایی برای بازگشایی مدارس، متناسب با پیشگیری از شیوع کرونا، تدوین شده است که متناسب با آن، سال تحصیلی جدید در تاریخ مقرر آغاز می‌شود.

مصطفی آزادبخت افزود: از شواهد و بررسی‌ها مشخص است ویروس کرونا همچنان همراه ماست و ما باید زندگی خود را با این ویروس تطبیق دهیم.

وی اظهار کرد: با این شرایط ما باید علاوه بر باز نگه داشتن روند آموزشی مدارس، با حفظ سلامت، امور زندگی خود را نیز انجام دهیم.

آزادبخت عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید برای ما بسیار مهم و شیوه‌نامه‌های آن نوشته شده است و از اولیا دانش‌آموزان درخواست دارم با این موضوع به صورت منطقی و کارشناسی برخورد کنند.

وی بیان کرد: در موضوع کرونا، صدا و سیما با پخش برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان بسیار پیشتاز و هماهنگ عمل کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه سفر وزیر آموزش و پرورش به همدان دستاوردهای خوبی داشت، گفت: آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد و همه باید برای پیشبرد آن پیشگام شوند. وی افزود: مجمع نمایندگان فرصت خوبی است تا با همفکری اعضا، مشکلات آموزش و پرورش را بر طرف کند.

آزادبخت در رابطه با برگزاری آزمون سراسری 1399 گفت: برخی اعتقاد داشتند که کنکور امسال باید لغو شود، اما سیاست‌های دولت بر این است که از روی زمین ماندن کارها جلوگیری کند. وی تأکید کرد: با وجود مشکلات به وجود آمده به دلیل کرونا، تولید در استان متوقف نشد و روند آن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سال تحصیلی جدید از 15 شهریور در همدان آغاز می‌شود.

محمد پورداود با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌هایی برای بازگشایی مدارس، متناسب با پیشگیری از شیوع کرونا، تدوین شده است، افزود: شیوه‌نامه‌ها بر اساس وضعیت استان در رابطه با کرونا اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این شیوه‌نامه، اگر وضعیت استان قرمز باشد، آموزش‌ها به صورت غیر حضوری و از طریق برنامه شاد و شبکه‌های صدا و سیما ارایه می‌شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/13549