کد خبر : 13182
تاریخ : 1399/5/11
گروه خبری : خبر همدان

ساده‌انگاری عامل افزایش کرونا در همدان

احتمال مرگ بر اثر کرونا در جوانان زیر 30 سال و بدون بیماری زمینه‌ای

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان همدان گفت: ساده‌انگاری عامل افزایش کرونا در همدان است.

به گزارش هگمتانه، منوچهر کرمی اعلام کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جمع‌های خانوادگی ضروری است.

وی اظهار کرد: عادی‌انگاری ویروس کرونا و کنارگذاشتن شیوه نامه‌های بهداشتی در جمع‌های خانوادگی سبب افزایش آمار مبتلایان در استان شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین علت افزایش آمار کرونا در ماه گذشته مربوط به ساده انگاری کرونا و حضور در مجالس و دورهمی‌های خانوادگی بوده است، تصریح کرد: مردم در جمع‌های فامیلی و خانوادگی اصول بهداشتی را رعایت نکرده و بر این باورند که در جمع‌های خانوادگی ویروس کرونا منتقل نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا کاملاً بدون علامت هستند، اظهار کرد: اما همین بیماران به عنوان ناقل می‌توانند ویروس را به اطرافیانشان منتقل کنند.

کرمی با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی بر این باورند که کرونا برای افراد جوان و بدون سابقه بیماری زمینه‌ای خطری ندارد، گفت: این باور کاملاً اشتباه است و حتی در مواردی مرگ جوانان زیر 30 سال را بر اثر ابتلا به کرونا شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ واکسن و دارویی برای درمان کرونا ساخته نشده است، ابراز کرد: بنابراین تا وقتی درمانی برای آن پیدا نشود باید به روی پیشگیری از این بیماری متمرکز شویم.

به نقل از تسنیم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا افزود: شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در بیرون از منزل و جمع‌های خانوادگی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مطمئن‌ترین راه پیشگیری و مقابله با این بیماری است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/13182