کد خبر : 13174
تاریخ : 1399/5/11
گروه خبری : شهرستان

مسابقه خطبه غدیر در ملایر برگزار می‌شود

هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مسابقه خطبه غدیر خبر داد و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و سادات نیازمند با همکاری تعدادی از هیأت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌ها دانست.

به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام روح الله نجفی با تبریک عید قربان و دهه ولایت با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت توسط تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف فرهنگسازی و آشنایی بیشتر مردم با سیره اهل بیت(ع) و تبیین واقعه غدیر در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این برنامه‌ها با همکاری هیأت مذهبی شهرستان و مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی در حال برگزاری است افزود: برای برگزاری بهتر و منسجم‌تر این برنامه‌ها ستاد غدیر در ملایر با ایجاد کمیته‌های زیر گروه تشکیل شد که هر کدام از کمیته‌های این ستاد پیگیری برگزاری برنامه‌ها را بر عهده دارند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری بیش از 50 برنامه مختلف در دهه ولایت در ملایر خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها از عید قربان شروع و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و سادات نیازمند با همکاری تعدادی از هیأت‌های مذهبی، توزیع گوشت نذری در عید قربان در بین نیازمندان، دیدار با خانواده سادات هر محله با همکاری هیأت‌ها، پخش برنامه‌های متنوع از مساجد هر محله و پخش سی دی در مساجد و حسینیه‌ها در روز غدیر را از برنامه‌های این دهه برشمرد.

نجفی برپایی کاروان شادی در شب عید در خیابان‌ها، حرکت کاروان غدیر با حرکت خودروهای تزئین شده و برگزاری مسابقه انتخاب زیباترین آذین‌بندی در سطح شهر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع بسته بهداشتی را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت دانست و افزود: پویش قرائت آیه ولایت شامل قرائت دو آیه 55 و 56 سوره مائده نیز برای قاریان قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: این پویش به صورت مجازی بوده که فایل صوتی آن باید به شماره تلفن 09188525990 در کانال ایتا، سروش و تلگرام ارسال شود و اطلاعات دقیق‌تر این پویش در کانال nahzate_malayer@ بارگذاری شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه از برگزاری مسابقه خطبه غدیر خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف آشنایی جوانان با واقعه غدیر برگزار می‌شود که سوالات و شرایط شرکت در کانال‌های مختلف منتشر شده و به 12 نفر از برگزیدگان هدایای نفسیی اهدا می‌شود.

وی برگزاری مسابقه نقاشی غدیر ویژه سنین 6 تا 12 سال و جشنواره «پیمان ماندگار» در پنج رشته و جوایز ارزنده از سوی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه ولایت برشمرد.

نجفی در گفتگو با فارس، از برگزاری مراسم جشن در چند نقطه ملایر در فضای باز خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز هماهنگی لازم انجام شده که قرار است همه موارد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/13174