کد خبر : 12467
تاریخ : 1399/4/24
گروه خبری : خبر همدان

مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری همدان:

کاهش ارزش تعرفه عوارض سال 99 شهرداری

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری همدان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و قیمت ساختمان و مصالح امسال شهرداری همدان نه تنها افزایشی در تعرفه عوارض نداشته بلکه کاهش حدود 50 درصدی نیز داشته است.

به گزارش هگمتانه، علی طهماسبیان توضیح داد: تعرفه عوارض شهرداری‌ها برابر تبصره یک ماده پنجاه قانون مالیات بر ارزش افزوده در بهمن ماه هر سال، برای سال بعد تهیه و در نهایت برابر بند 16 و 26 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 به تصویب شورای اسلامی شهر می‌رسد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها بعضاً متناسب با شرایط اقتصادی و سیاست‌های کلان عمومی دولت هر ساله تغییراتی را در جهت افزایش و یا کاهش تعرفه اعمال می‌کنند.

مدیر اداره درآمدهای عمومی شهرداری همدان تصریح کرد: شهرداری همدان در سال 99 تعرفه عوارض و بهای خدمات خود را با افزایش بیست درصدی نسبت به سال گذشته به تصویب رساند که این افزایش‌ها در راستای تأمین منابع مالی برای انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری و هزینه‌های جاری با توجه به تورم موجود صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش فقط بیست درصدی تعرفه عوارض، با عنایت به پیش‌بینی‌های انجام شده، از اواخر سال 1398 تا امروز قیمت‌های مصالح عمرانی، ساختمانی و سایر هزینه‌های جاری به طور میانگین رشد جهشی حدوداً شصت درصدی داشته که این امر خود باعث اختلاف بالغ بر چهل درصدی بین درآمد ناشی از عوارض و قیمت‌های بازار شده که به تبع آن مشکلاتی را برای تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری به وجود آورده است.

طهماسبیان گفت: اینکه از سوی دیگر میانگین عوارض صدور پروانه ساختمانی برابر ضوابط شهرسازی در شهر در سال‌های گذشته در هر مترمربع حدوداً 3 درصد بهای مسکن بوده که این موضوع با توجه به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر به حدوداً زیر یک درصد تقلیل یافته است.

وی با تصریح اینکه ضمناً برابر قوانین و مقررات موجود شهرداری در طول سال امکان افزایش تعرفه را نخواهد داشت، بیان کرد: با این تفاسیر می‌توان گفت تعرفه عوارض شهرداری نسبت به سال قبل نه تنها افزایشی نبوده بلکه حدوداً بالغ بر پنجاه درصد نیز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این شرایط شهرداری و به خصوص اداره درآمدهای عمومی را بر آن می‌دارد که تمام تلاش خود را در زمینه وصول درآمد بیشتر با همکاری همشهریان برای تأمین منابع پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری به عمل آورد که در نهایت باعث خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/12467