کد خبر : 12372
تاریخ : 1399/4/21
گروه خبری : خبر همدان

پلاستیک؛ تهدیدی برای حیات

هگمتانه، گروه خبر همدان: امروزه استفاده بی رویه از پلاستیک به یک رفتار تبدیل شده است. پلاستیکی که شاید فقط بیست دقیقه کار شما را راه بیندازد 400 سال طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شود و از بین برود. برخی کیسه‌های پلاستیکی به یک هزار سال زمان برای تجزیه شدن در طبیعت نیاز دارند. از سوی دیگر در اثر تابش نور خورشید مواد موجود در پلاستیک که اغلب برای بدن انسان سرطان‌زا هستند تجزیه شده و وارد چرخه غذایی ما می‌شوند.

در هر دقیقه یک میلیون کیسه پلاستیکی در جهان استفاده می‌شود. محیط زیست کره زمین در محاصره آلودگی ناشی از پلاستیک‌ها قرار دارد؛ این مسأله ادامه حیات کره خاکی را با مخاطره جدی روبه رو ساخته و در واقع زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه دارد گاه ضررهای جبران ناپذیری را نصیب او می‌کند.

براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از 3 میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود.

حقیقت این است که پلاستیک‌ها نفس محیط زیست را به شماره انداخته‌اند.

بر‌همین‌اساس و به‌منظور فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانش شهروندان در زمینه آسیب‌های استفاده از کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی، 21 تیر ماه از سوی طرف‌داران محیط‌زیست روز بدون کیسه نایلکس نام‌گذاری شده است.

ایجاد برخی تغییرات ساده در زندگی روزمره هر یک از ما می‌تواند تأثیرات بزرگی بر میزان مصرف پلاستیک در کشور داشته باشد. تصمیم به حذف یا کاستن مصرف پلاستیک در شیوه زندگی، محیط زیست اطراف ما را از زباله‌های پلاستیکی رها می‌سازد.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/12372